سمنان- رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت:برخورداری از ۲ هزار کیلومتر مرز دریایی در کشور نعمت خدادادی است که تمامی مسوولان باید در راستای استفاده ویژه از این موقعیت اقدام کنند.

وجود ۲ هزار کیلومتر مرز دریایی برای ایران امتیاز محسوب می شود

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریادار دوم مهرداد آل احمد ظهر دوشنبه در آیین گشایش دفتر نمایندگی گزینش و استخدام نیروی دریایی راهبردی «آجا» استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، اظهار کرد: لازمه توسعه یک کشور آشنایی با دریا است تا بتواند به راحتی با استفاده از ظرفیت های دریا و منابع آن به توسعه ناوگان نظامی، تجاری و زیرساخت ها بپردازد.

رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: فرهنگ دریایی و اهمیت دریا در بین خانواده ها و جوانان به درستی آموزش داده نشده است و اکنون جوانان بسیار کمی به سمت رشته های دریایی سوق پیدا می کنند.

وی موقعیت دریایی ایران را منحصر به فرد دانست و بر استفاده درست از این ظرفیت ها تاکید کرد و گفت: هیچ کشور آسیای جنوب غربی دارای چنین موقعیتی نیست.

امیر دریادار دوم آل احمد درباره ویژگی خاص مرزهای دریایی ایران گفت: به طور مثال یک نفت‌کش ۴۰۰ هزار تنی که در جزیره خارک بارگیری می کند معادل ۲۵ هزار تریلی و طول آن حدود ۵۰۰ کیلومتر است اما این نفت کش ها با امنیت و به راحتی از جزایر ایران بارگیری می کنند.

وی با بیان این که ۲ سوم جمعیت جهان در فاصله ۵۰ کیلومتری آب ها قرار دارند، افزود: نعمت دریا به صورت خدادادی در اختیار مردم ایران قرار گرفته است و مسوولان و مردم باید بتوانند به درستی از تمام ظرفیت های آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت دریا در کشور، اضافه کرد: رژیم بعث عراق برای دستیابی به ۲۰ کیلومتر از مرز دریایی ایران به ایران حمله کرد، اما رشادت رزمندگان ارتش نیروی دریایی مانع از دست رفتن مرزهای دریایی شده است.

امیر دریادار دوم آل احمد گفت: دولت به دنبال فرآیند توسعه سواحل مکران به بهترین شکل است.

وی افزود: سواحل مکران از تنگه هرمز به سمت شرق تا منتهی الیه جنوب شرقی ایران ادامه دارد و یکی از مهم ترین سواحل ایران است به طوری که در برنامه ششم توسعه دولت به دنبال توسعه آن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.