کرج- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات دولت برای تعیین دستمزد و مستمری، گفت: در سه سالی که حقوق و دستمزدها تعیین شده، دولت به یکباره نمی تواند همه را جبران کند، با این حال دولت توانسته مزد و مستمری را نسبت به تورم پیشی دهد.

دولت توان جبران دستمزدها را ندارد

به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی عصر دوشنبه در جریان بازدید از کارخانه تولید تجهیزات پزشکی هلال ایران و بهره برداری از خانه فرهنگ این کارخانه اظهار کرد: با کنترل تورم تا ۵ سال آینده وضعیت خوبی خواهیم داشت چرا که بعد از سال ها رکود و عدم رشد، رشد ۵ درصد را تجربه می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در فرهنگ کار و در بخش تولید و بهره وری دچار مشکل هستیم، اظهار داشت: باید کیفیت را افزایش دهیم و در مدارس نیز فرهنگ کار را نهادینه کنیم و از این طریق تولید و مصرف کالای ایرانی را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این اقدامات با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج سبک زندگی اسلامی و کسب روزی حلال و حمایت از تولید داخلی صورت می گیرد.

وی مسیر حرکت کارخانه های تولید تجهیزات پزشکی هلال ایران را تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با توجه به اینکه تحریم ها بخش دارو را تحت تاثیر قرار داده بود، با فعالیت شرکت هایی نظیر این شرکت توانستیم، در بخش دارو و تجهیزات پزشکی به خودکفایی برسیم.

پایین بودن سطح رفاه آمار دیالیزی ها را افزایش داده است

ربیعی گفت: آمار دیالیزی ها در کشور رو به افزایش است و در سال های اخیر ۴ تا ۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند که بخشی از آن به شرایط و سبک زندگی مردم مربوط می شود.

وی افزود: با توجه به این موضوع با گسترش بیمه ها توانسته ایم تعداد زیادی را تحت پوشش قرار دهیم و بیماران دیالیزی بدون نوبت طولانی، تحت درمان دیالیزی قرار می گیرند و هزینه های کمر شکن در این بخش کاهش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهتمام ویژه دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: دولت برای دستیابی به این هدف مهم ترویج فرهنگ کار، بهره وری، کارآفرینی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: ما سعی داریم با توجه به ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد، بهره وری را نیز افزایش دهیم. فضایی را در کشور ایجاد کنیم که در آن تمام نخبگان این انگاره را داشته باشند که با تولید بیشتر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.

ربیعی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دانش بنیانی، عدالت محوری، برون زایی، درون نگری موضوعاتی است که در این زمینه نگاه ویژه به آن داریم و به سمت صادرات حرکت می کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.