وزیر امور خارجه روسیه طی سخنانی گفت که مذاکرات مسکو با واشنگتن درباره حلب به بن بست رسیده است و افراد مسلح باید حلب را ترک کنند.

لاوروف: مذاکرات با واشنگتن درباره حلب به بن‌بست رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،  "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مذاکرات این کشور با آمریکا درباره حلب به بن بست رسیده است.

وی افزود: افراد مسلح بارها از آتش‌بس‌های گذشته در سوریه برای تجدید قوا استفاده کرده‌اند لذا از آنها می‌خواهیم که از طریق مسیرهای امنی که برای آنها ایجاد شده حلب را ترک کنند و امکان برقراری هرگونه آتش بس دیگری وجود ندارد.

با توجه به بی‌نتیجه بودن مذاکرات جان کری و سرگئی لاوروف وزیران خارجه آمریکا و روسیه و دست نیافتن آنها به توافق برای خروج تروریست‌های باقی‌مانده از شرق حلب، ارتش سوریه و همپیمانان بلافاصله عملیات آزادسازی محله‌های باقی‌مانده در اشغال تروریست‌ها را ازسرگرفتند که اولین نتیجه این عملیات آزادسازی محله استراتژیک الشیخ سعید بود که یکی از مستحکم‌ترین دژهای تروریست‌های جبهه‌النصره به مدت پنج سال قلمداد می‌شود.

با این موفقیت بزرگ ارتش سوریه، عرصه بر تروریست‌های باقی‌مانده در شرق حلب بیش از گذشته تنگ شد.

یگان‌های ارتش سوریه لحظاتی پیش توانستند به طور کامل محله‌های النزهه،‌الصالحین و دوار الصالحین را پاکسازی کنند و در محله‌های  الکلاسه و الفردوس به سمت پل الحاج آخرین خط امدادرسانی به گروه‌های تروریستی پیشروی کنند تا درصد مناطق آزاد شده در شرق حلب به بیش از 97 درصد برسد.

منابع میدانی گفتند نیروهای ارتش سوریه به پیشروی خود به سمت محله بستان  القصر و سوق الهال ادامه می‌دهد و در حال پیگرد

تروریست‌هایی هستند که به سمت مناطق السکری، المشهد، العامری و الانصاری گریخته‌اند، این موفقیت‌های ارتش در حالی ادامه دارد که روحیه تروریست‌ها به سبب فروپاشی صفوف آنها از هم فروپاشیده است.

بر اساس این گزارش، یگان‌های مهندسی ارتش سوریه در حال خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته از سوی تروریست‌ها در خیابان‌ها و میادین محله‌های آزاد شده هستند.

پیشروی نظامی  ارتش سوریه همزمان با تخلیه هفت هزار غیرنظامی از محله‌های شرقی حلب شامل الفردوس، السکری، القصیله و الصالحین به سمت محله المرجه با کمک ارتش همراه بوده است، ارتش برای غیرنظامیانی که از چنگال تروریست‌ها نجات یافته‌اند، سرپناه و غذا فراهم کرده است، از صباح امروز بیش از 3500 نفر از مردم تحت محاصره تروریست‌های تکفیری در شرق حلب توانسته‌اند فرار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.