استاندار کرمان از مطالعه و بررسی طرح تجمیع روستاهای فاقد اقتصاد پایدار خبر داد و گفت: این پروژه به صورت پایلوت در شهر زهکلوت بخش جازموریان اجرایی خواهد شد.

ازظرفیت های شهرستان رودبار جنوب استفاده نشده است

به گزارش قدس آنلاین از کرمان، علیرضا رزم حسین دوشنبه ۲۲ آذر ماه در جلسه مشترک گام دوم مثلث توسعه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی شهرستان رودبار جنوب، افزود: باید با استفاده از دانش روز کشاورزی، بحث توسعه اقتصادی شهرستان رودبار جنوب مدیریت شود.

استاندارکرمان خاطرنشان کرد: باید از جسارت مردم برای استفاده در پروژه های توسعه ای با مدیریت صحیح توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) فعالیت اقتصادی خود را در شهرستان رودبار جنوب از حوزه کشاورزی کلید زده است، افزود: وجود ۹ هزار حلقه چاه آب شیرین در منطقه فاجعه است واین مطلب نشان از آن دارد که از این ظرفیت های شهرستان به خوبی استفاده نشده است، بنابراین ائمه جمعه در فرهنگسازی این موضوع بیش از پیش تلاش نمایند.

استاندار کرمان بر اصلاح اقتصاد خانوارها در روستاها تاکید کرد و گفت: باید جاده و مدرسه در مناطقی احداث شود که مردم بتوانند خودشان را اداره کنند و اگر چنین نباشد با ورود زیرساختها زمینه های مهاجرت مولد بوجود می آید.

رزم حسینی از مطالعه و بررسی طرح تجمیع روستاهای فاقد اقتصاد پایدار خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه پس از تکمیل و جمع بندی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به صورت پایلوت در شهر زهکلوت بخش جازموریان اجرایی خواهد شد.

وی توسعه اقتصاد خانوار روستایی را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه همچون منابع آب شیرین و توان مردم در خلق درآمد و ثروت به کارگیری نشده است.

همچنین درروز دوم سفر استاندار کرمان به جنوب استان، از مناطق صعب العبور بخش جازموریان دیدن و با مردم روستای چاه ابراهیم دیدار و اعلام کرد:مطالعات احداث جاده دسترسی به این روستا طی دو ماه آینده شروع و عملیات اجرایی آن پس از تخصیص ردیف اعتباری کلید خواهد خورد.

وی همچنین بر راه اندازی صندوق های خرد روستایی در چاه ابراهیم تاکید کرد وگفت: درمانگاه این روستا با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان تا شش ماه نخست سال ۹۶ افتتاح می گردد.

استاندارکرمان همچنین اعلام کرد: رسیدگی به مسائل و مشکلات این روستا ظرف یک ماه آینده دردستوراست.

درادامه این سفر با حضور استاندار کرمان سی و نهمین بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در زهکلوت بخش جازموریان افتتاح شد.

رزم حسینی درآیین افتتاح این بیمارستان خاطرنشان کرد: مصمم هستیم در سراسر استان در قالب تورهای درمان و سلامت با استفاده از ظرفیت های استان آن را دنبال نماییم.

رزم حسینی به طرح شناسایی امراض و نیازمندی های بیماران  توسط دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این طرح در حال تکمیل است و طی یک ماه آینده می توان با همکاری و مشارکت دستگاه های مرتبط با حوزه سلامت و بهداشت اجرایی نمود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.