مشهد- دانش آموزان خراسان رضوی در هجدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی با سه طرح برگزیده در جایگاه سوم بخش دانش آموزی این جشنواره ملی قرار گرفتند.

دانش آموزان خراسان رضوی در جشنواره خوارزمی رتبه سوم را از آن خود کردند

به گزارش قدس آنلاین، با ارزیابی و داوری مشترک وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش ۳۳ طرح به عنوان رتبه های نخست تا سوم بخش دانش آموزی هجدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی انتخاب شدند.

از این تعداد چهار طرح حائز رتبه نخست، هفت طرح حائز رتبه دوم و ۲۲ طرح حائز رتبه سوم کشوری شدند که در این میان خراسان رضوی با سه طرح برگزیده در جایگاه سوم کشور قرار گرفت.

طرحهای مذکور در ۱۶ گروه علمی و تخصصی جشنواره شامل برق و الکترونیک، رایانه، مکاترونیک، مکانیک، فیزیک و نجوم، معماری و عمران، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، هنر و نانوتکنولوژی ارائه شدند.

«طرح از استخوان تا گلایل» کار امیرمحمد خوبان ازغدی از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید هاشمی نژاد ۱ ناحیه چهار مشهد حائز تنها رتبه نخست کشوری در زمینه زبان و ادبیات فارسی شده است.

«طرح نشانگر بریل» کار مشترک سیدسینا جعفری و نوید زارع مودی از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید هاشمی نژاد ۱ نیز حائز رتبه سوم کشوری گروه مکانیک و طرح فاضله شمس آبادی از دبیرستان استعداد های درخشان فرزانگان سبزوار حائز رتبه سوم کشوری گروه علوم زیستی و پزشکی شد.

بخش دانش آموزی این دوره از جشنواره ویژه دانش آموزان دوره دوم متوسطه نظری و هنرجویان شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش بود. داوری طرحها در سه سطح انجام شد.

این مدال آوران خراسانی صبح سه شنبه در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.