مشهد- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه تاسیسات فردو به زمین فوتبال تبدیل شده است، گفت: متاسفانه در برداشتن زیرساخت های فردو، حتی اسکلت های سایت را نیز برداشتند.

تاسیسات هسته ای «فردو» به زمین فوتبال تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، جواد کریمی قدوسی با اشاره به بازدید تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سایت فردو اظهار کرد: مسئولان فردو اعلام کردند که در برجام، برداشتن این تأسیسات ذکر شده است، اما مسئله ما این است از روزی که آمریکا، توافق هسته ای را نقض کرد و قانون «داماتو» تمدید شد و رهبر معظم انقلاب این اقدام را نقض برجام اعلام کرد، چرا مسئولان مربوطه اقدام به برداشتن این تأسیسات کردند.

وی برداشتن تاسیسات فردو را مغایر با رویکرد بازگشت پذیری ایران در مساله برجام دانست و گفت: برداشتن این تأسیسات فردو مغایر با اظهارات مسئولان کشور از جمله روحانی، ولایتی و شمخانی درباره اقدام متقابل در برابر اقدامات صورت گرفته آمریکایی ها است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در برداشتن تأسیسات فردو در حالی صورت گرفته، که در آینده و بعد از هشت سال قرار است فردو یک سایت غنی سازی برای کشور باشد، اما زیرساخت های این سایت کاملا جمع شده بود.

وی افزود: این اقدام در برجام معنا دار است و پیامی را به کشورهای دیگر می دهد که بازگشت پذیری تا دو سال برای ایران امکان ندارد، زیرا برای ساخت زیرساخت ها باید اقدامات بار دیگر صورت گیرد.

کریمی قدوسی با اشاره به وسعت سایت و زیرساخت های فردو گفت: میزان وسعت این سایت ها که برداشته شد، نسبت به بخش های مربوط به سانریفیوژها دو سوم کل تأسیسات محسوب می شود.

وی تصریح کرد: زمانی که نمایندگان از تاسیسات فردو بازدید می کردند، پیمانکاران روند جمع آوری را متوقف کرده بودند، اما در موقع خروج مشاهده شد که کارگران منتظر رفتن ما بودند تا کار را ادامه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جالب اینجا است مسئولان مربوطه به پیمانکار گفته اند که ۵۰ روزه تأسیسات فردو را بردارند، اما به علت کمبود وقت این مدت را به ۳۰ روز کاهش دادند تا سریع این کار صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.