مشهد- نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ایجاد وحدت بین مسلمانان را یکی از اهداف مناسک حج دانست و گفت: جریان حج تحت مدیریت آل سعود از معنویت و شکل گیری وحدت بین مسلمانان به دور است.

وحدت آفرینی در حج با مدیریت آل سعود به هیچ وجه شکل نمی گیرد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله حسن عالمی اظهار کرد: مردم ایران به دلیل روشن بینی ناشی از انقلاب اسلامی و تفکر اسلامی، زودتر از ملل دیگر اهداف تفرقه آمیز آل سعود را درک کردند و مردم مسلمان دیگر کشورها هم به زودی به این شناخت خواهند رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: وقتی نظام تصمیم گرفت کسی از ایران در موسم حج تمتع حضور نداشته باشد مردم به راحتی آن را پذیرفتند و دلیل آصلی آن این است که مردم به خوبی فهمیدند حج از آثار و برکات اصلی خود تهی شده است و آل سعود حج را از فضایی که قرآن کریم ترسیم نموده، دور کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آثار و اهداف انجام فریضه حج ایجاد وحدت بین مسلمانان و تزکیه و پاک شدن حج گزاران است، گفت: متاسفانه در سال های اخیر، خاندان آل سعود، فریضه حج را از این خصوصیات ارزشمند دور کرده و به تعبیر دیگر، به جریان نفاق و ایجاد کننده اختلاف، خصومت و دشمنی بین مسلمانان تبدیل کرده است.

آیت الله عالمی افزود: اندیشه منحط وهابیت این رویکرد را تعقیب می کند و استعمار و استثمار در حمایت از این اندیشه افراطی، همین اهداف را دنبال می کند که مبادا جمعیت میلیاردی مسلمانان دنیا، با هم متحد شوند و به خطری بزرگ برای جهانخواران تبدیل شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.