کرج- استاندار البرز گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در تعالی جامعه بسیار ضروری است اما احداث کتابخانه الزاما باعث افزایش فرهنگ کتابخوانی نمی شود.

احداث کتابخانه الزاما فرهنگ کتابخوانی را افزایش نمی دهد

به گزارش قدس آنلاین، سید حمید طهائی ظهر سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های البرز، اظهار کرد: تحقق سهم نیم درصدی بودجه شهرداری ها جهت توسعه سرانه های فرهنگی در شهرها از جمله اقداماتی است که چراغ کتابخانه های عمومی را در نقاط مختلف روشن نگه می دارد. در کنار آن تشویق خیران برای ترویج امر کتابخوانی نیز از جمله برنامه های این انجمن بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه آگاهی نسل نو مبنای اداره بهتر جامعه در آینده خواهد بود، افزود: با توسعه فضای مطالعه و گسترش محافل کتابخوانی جاذبه برای نسل جدید در مطالعات علمی بیشتر خواهد شد.

استاندار البرز تاکید کرد: باید از فضای مجازی برای توسعه افکار و مطالبی که حاصل یک عمر تلاش تحقیقی یک عالم است بهره برد که ما باید این فضا را ایجاد کنیم .

وی با اشاره به گسترش محافل کتابخوانی در دنیا با سبکی جدید، گفت: ایران اسلامی با قدمت چندین هزاره تاریخی خود همواره مبنای مطالعه و علم و دانش بوده است، حتی در نزدیکترین اعصار تاریخی شاهد شکل گیری محافلی همچون شاهنامه خوانی و شمایل خوانی بودیم که مصداق همین گردهمایی های امروزی در فضاهای مجازی است و تنها شیوه و سبک آن متفاوت شده است.

طهائی تاکید کرد: اکنون مشکلات این بخش و کمبودهای آن احصاء شده و می دانیم کجا کتابخانه نیست بنابراین برای ترویج فرهنگ کتابخوانی توسعه فضاهای فیزیکی کافی نیست بلکه باید کتاب های مفید و سازنده برای سنین مختلف فراهم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.