مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد که انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی در راس اولویت های ترامپ قرار دارد.

انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس در راس اولویت های ترامپ است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، "کیلیان کونوای" که ریاست ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را بر عهده داشت، تصریح کرد که مساله انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس از اولویت بسیار زیادی برای رئیس جمهور منتخب برخوردار است و بارها در جریان تبلیغات انتخاباتی اش و یا پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور تاکید کرده است که این کار را انجام خواهد داد.

این اولین باری است که یکی از اعضای دولت انتقالی در آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اظهار نظر می کند و این کاری است که آمریکا و دیگر کشورهای جهان تاکنون از اجرایی کردن آن خودداری کرده اند.

این اقدام به ویژه در سایه تلاش های جامعه بین المللی برای برقراری صلح در منطقه با تکیه بر راهکار تشکیل دو کشور و انتخاب قدس به عنوان پایتخت دو کشور فلسطینی و اسرائیلی، جنجال برانگیز خواهد بود.

کونوای تصریح کرد که این اقدام باعث تمجید دوستان ما در اسرائیل و کشورهای بزرگ دوست و همپیمان ما در خاورمیانه خواهد شد و بسیاری از یهودیان آمریکا هم این مساله را ترجیح می دهند.

این در حالی است که ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد نسبت به این اقدام هشدار داده و تاکید کرده بود که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا تصمیم به اجرایی کردن وعده خود در زمینه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بگیرد، فلسطینی ها زندگی را در محافل بین المللی به کام آمریکا تلخ خواهند کرد.

گفتنی است که دونالد ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی خود وعده انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را داده بود. وی در نشستی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس هم تاکید کرد که اگر رئیس جمهور آمریکا شود، واشنگتن قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت خواهد شناخت.   بر اساس بیانیه صادره از سوی واشنگتن، ترامپ قدس را به عنوان پایتخت ابدی "ملت یهود" از ۳ هزار سال قبل به رسمیت شناخته است و کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری او در نهایت توصیه قدیمی کنگره مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت یکپارچه اسرائیل خواهد پذیرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.