جمعی از کارکنان سازمان صدا و سیما با انتشار نامه‌ای خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی و اصلاح مشکلات درون سازمانی توسط رییس سازمان صداوسیما شدند.

انتشار نامه‌ کارکنان صداوسیما به رییس رسانه ملی

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از ایسنا، این نامه شامل ۱۲ بند است و در آن مختصری از مطالبات کارکنان سازمان صداوسیما در قبال رسیدگی به وضعیت معیشتی و اصلاح مشکلات درون سازمانی از رییس سازمان صداوسیما مطرح شده است.

از اهم بندهای این نامه می‌توان به رفع مدیریت اشرافی‌گری و تبعیض‌آمیز برخی مدیران رسانه، توجه جدی به کارکنان و فارغ التحصیلان دانشکده و بر چیدن فضای امنیتی، ساماندهی و تعیین تکلیف نیروهای مظلوم برنامه‌ای، شفاف‌سازی بودجه و مسایل مالی سازمان و فیش‌های حقوقی مدیران رسانه ملی و رفع شبهات موجود درخصوص آگهی‌های بازرگانی و نظارت دقیق و عمیق به عملکرد مدیران رسانه ملی اشاره کرد.

در ادامه این مطلب بندهای این نامه آورده شده است:

«۱ - بر اساس اصل دوم قانون اساسی، که هرگونه سلطه‌گری و سلطه‌پذیری را نفی می‌کند درخواست می‌کنیم تا رفتارهای ارباب رعیتی و مدیریت اشرافیگری و تبعیض آمیز برخی مدیران رسانه رفع شود.
۲- توجه جدی به کارکنان و فارغ التحصیلان دانشکده و بر چیدن فضای امنیتی و تهدید توسط نیروهای فشار که از قبل وجود داشته و ایجاد فضای صمیمی گفتگوی مدیران و کارکنان.
۳- درخواست افزایش صد درصدی حقوق و مزایا و پاداش و اضافه کاری برای کلیه کارکنان رسمی شاغل و بازنشسته و پیمانی قراردادی و حق الزحمه و شرکتی و  برنامه‌ای و گنجاندن حق مسکن، پذیرایی، مهد، سرویس و بدی آب و هوا در فیش‌های حقوقی.
۴ - پرداخت معوقات چندین ساله کارکنان از سال ۸۹ به بعد بر اساس رأی دیوان عدالت اداری با استناد به ماده ۱۵۰ قانون برنامه چهارم توسعه و ... بخاطر تورم ایجاد شده در سال‌های اخیر که بزرگ‌ترین ضربات آن وارد پیکره قشر ضعیف کارکنان اداری و تولیدی و فنی سازمان شده است.
۵ - اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق و دستمزد که تنها دو سال اخیر را سازمان پرداخت کرده و معوقات ۱۵ سال قبل‌تر، جزو دیون سازمان به کارکنان محسوب می‌شود. اجرای کامل مواد ۶۴ و ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری و پرداخت فوری خسارات ناشی از عدم اجرای این مواد قانونی.
۶ - ساماندهی و تعیین تکلیف نیروهای مظلوم برنامه‌ای و حق‌الزحمه و بلاتکلیف سازمان و بیمه آنان در اسرع وقت که انصافا بخش قابل توجهی از کار رسانه را متعهدانه انجام می‌دهند ولی از هیچ امنیت شغلی و بیمه و  آینده روشنی برخوردار نیستند. حال آنکه حق بیمه در تمام کشورها و در قانون جمهوری اسلامی جزو دیون کارفرما حساب شده است.
۷ - بیمه جامع کارکنان حق‌الزحمه و برنامه‌ای و پرداخت کامل و بدون کسری حق بیمه به آنان و تجمیع و تقبل کامل بیمه سال‌های همکاری‌شان با سازمان که عمر و جوانی‌شان را اکثرا صرف سازمان کرده اند؛ لازم به ذکر است که این خواسته نیز بر اساس قانون مصوب سازمان، مطالبه می شود.
۸ - رسیدگی به اوضاع نابسامان مالی همکاران بازنشسته و پرداخت سریع پاداش آخر خدمت آنان که متاسفانه بعد از جدایی از سازمان و عدم دریافت پاداش آخر خدمت اکثرا دچار مشکلات مختلفی شده و صدمات روحی جبران ناپذیری به این قشر و خانواده مکرم شان وارد شده است.
۹ - شفاف‌سازی بودجه و مسایل مالی سازمان و فیش‌های حقوقی مدیران رسانه ملی و رفع شبهات موجود در خصوص آگهی های بازرگانی و قراردادهای معاونت‌ها با شرکت‌های خارج از سازمان و رسیدگی جدی به تخلفات قبلی و فعلی برخی مدیران و رسیدگی سریع به برخی شکایات همکاران از تخلفات مالی و اخلاقی  برخی مدیران سازمان.
۱۰ - پرداخت فوری حق بهره‌وری کارکنان تولید در شبکه‌های سیما که با اظهار تاسف برخی از مطالبات این قشر زحمت کش مثل شبکه دو و سه سیما به دوسال پیش برمی‌گردد.

حال آنکه این کارمندان در همه ایام سال بدون استفاده ازریالی پاداش و اضافه کار و بدون استفاده از حق سرویس ایاب و ذهاب و بدون   تعطیلی، کار خدمت رسانی را در سازمان با اخلاص کامل انجام داده اند.
۱۱ - نظارت دقیق و عمیق به عملکرد مدیران رسانه ملی و اعتماد به کارکنان زحمتکش در تهران و تمامی مراکز در سراسر کشور توسط بازرسان ویژه.
۱۲ - پرداخت حق عائله‌مندی به زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و دختران مجرد فاقد همسر (مستند به بخشنامه رسمی هیات دولت که به تمام ادارات و نهادها و سازمانها ابلاغ شده است)»

در پایان این نامه که به امضای اعضای هیات امناء مطالبات کارکنان رسانه ملی «مکرم» رسیده، هم آمده است: «مشکلات اصلی فوق‌الذکر خالصانه با تلاش شبانه‌روزی و تحقیق تیم مدیران گروه مطالبات به حضور ریاست سازمان تقدیم و منعکس شد. تنها انتظار ما به عنوان سرباز ولایت صدور دستور رسیدگی به وضعیت معیشتی و اصلاح مشکلات درون سازمانی توسط ریاست محترم سازمان است. ان شاء الله تعالی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.