مدتی است که برخی از ورزشکاران رشته اسکیت سرعت مدعی هستند هزینه اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی را خود به شخصه پرداخت می کنند، اما مربی تیم ملی اسکیت سرعت مدعی است که هزینه بیش از نیمی از کاروان اعزامی به مسابقات آسیایی چین را فدراسیون پرداخت کرده است.

چه کسی هزینه های اعزام به رقابت‌های آسیایی اسکیت را پرداخت؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی ثمره ورزشکار اسکیت سرعت است که نام او تا آخرین مرحله اردوی آماده سازی جهت حضور در رقابت های آسیایی چین و حتی رقابت های جهانی چین در بین ملی پوشان این رشته دیده می‌شد اما او در آن رقابت ها حاضر نشد. این ورزشکار دلیل اصلی حضور نیافتن در این رقابت ها را هزینه‌های اعزام عنوان کرد. از طرفی مربی تیم ملی اسکیت سرعت مدعی است که فدراسیون اسکیت هزینه بیش از نیمی از کاروان اسکیت اعزامی به این رقابت‌ها را پرداخت کرده است.

در ادامه گفت‌وگوی ورزشکار سرعت، مهدی ثمره و مربی تیم ملی اسکیت، مجتبی حاجی‌پور با ایسنا را می‌خوانید.

مهدی ثمره: دلیل اصلی اعزام نشدنم هزینه‌های شخصی بود

ثمره دلیل اصلی اعزام نشدنش به مسابقات جهانی و آسیایی را اینگونه عنوان کرد: دلیل اصلی اعزام نشدنم هزینه‌های شخصی بود که باید با هزینه خود در این مسابقات حضور می یافتم. من هم نمی‌خواستم این هزینه‌ها را شخصی تقبل کنم. من هم در انتخابی مسابقات جهانی و هم در انتخابی آسیایی نفر اول بودم.

ثمره در پاسخ به این پرسش که آیا نفرات اول تا سوم با هزینه فدراسیون اعزام می‌شوند یا خیر گفت: نه اینطور نیست. فدراسیون تنها یک نفر در رده سنی بزرگسالان و یک نفر نیز در رده سنی جوانان را با هزینه خود به مسابقات اعزام می‌کند. اما در این مسابقات اخیر، فدراسیون اصلا مشخص نکرد که چه کسی را انتخاب کرده است و نمی‌دانم آن نفرات چه کسانی بودند.

دارنده دو مدال نقره مسابقات اسکیت کاپ آزادکره جنوبی با بیان اینکه در حین تمرینات اعلام نشده بود که ملی‌پوشان باید با هزینه شخصی اعزام شوند، تصریح کرد: در طول تمرین‌ها به ما گفته شده بود که به دنبال جذب اسپانسر باشیم، ولی نگفته بودند که باید با هزینه شخصی به مسابقات برویم.

او که نتوانسته بود اسپانسر پیدا کند اضافه کرد: من متاسفانه نتوانستم برای خود اسپانسری پیدا کنم و فدراسیون نیز برای پیدا کردن اسپانسر برای ما کاری نکرد. هزینه اعزام به مسابقات جهانی چین هشت میلیون تومان و برای مسابقات آسیایی هفت میلیون تومان بود.

ثمره می‌گوید که از من خواسته شد دلیل اعزام نشدنم را از طریق پیام تلگرامی به مربی خود بیان کنم. او در این باره تصریح کرد: از من خواسته شد که از طریق پیام تلگرامی بگویم که به دلیل پیدا نکردن اسپانسر در مسابقات شرکت نمی‌کنم. من نیز همین کار را کردم و به مربی تیم ملی "مجتبی حاجی‌پور" این پیغام را فرستادم.

او که در حال تمرین شخصی در شهر خود مشهد است، درباره آینده خود عنوان کرد: من تمرینات خود را انجام می‌دهم، اگر در آینده توانستم با هزینه فدراسیون به رقابت‌ها اعزام شوم مسابقات را ادامه خواهم داد، در غیر این‌صورت در حد همین تمرین خواهم ماند.

قهرمان چندین دوره مسابقات کشوری از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهد که به فکر ورزشکاران باشند. او در این باره گفت: از وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم که پیگیری کند و امکانات بیشتری را در اختیار ما بگذارد. خواسته خاصی نیست، همین که به فکر ورزشکاران باشند کافی است. امیدوارم امکاناتی فراهم شود که نیاز نباشد با هزینه شخصی در مسابقات حاضر شویم.

مجتبی حاجی‌پور: هزینه بیش از نیمی از کاروان اعزامی به مسابقات آسیایی چین را فدراسیون پرداخت کرده

اما مجتبی حاجی‌پور مربی تیم ملی اسکیت سرعت درباره پرداخت هزینه‌های شخصی از سوی ورزشکاران مدعی است که فدراسیون اسکیت هزینه هشت ورزشکار اسکیت سرعت اعزامی به مسابقات آسیایی به علاوه هزینه مربیان آن‌ها را  پرداخت کرده است، ضمن اینکه 50 درصد هزینه‌های هشت ورزشکار دیگر اسکیت سرعت را نیز متقبل شده است.

مربی تیم ملی اسکیت سرعت در مورد اعزام بازیکنان و همراهان به مسابقات آسیایی از سوی فدراسیون به ایسنا گفت: اسکیت فدراسیونی نوپا است و همانند سایر فدراسیون‌های با سابقه نیست. این فدراسیون همچنین رشته‌ها و شاخه‌های مختلفی دارد و کاروان اعزامی به رقابت ها بالغ بر 100 نفر می شوند. در مسابقات آسیایی تیم ملی هاکی دختر و پسر شامل 32 ورزشکار ، در رشته فری استایل 20 ورزشکار دختر و پسر ، در اسکیت سرعت 16 ورزشکار دختر و پسر و تنها یک ورزشکار در اسکیت نمایشی داشتیم. هر تیم یک مربی و هر تیم ملی هاکی نیز سه مربی همراه با خود داشت. حدود 82 نفر به رقابت های آسیایی اعزام شدند که هزینه بیشتر از نیمی از این کاروان را فدراسیون تقبل کرده است.

مربی تیم ملی اسکیت سرعت جوانان با بیان اینکه فدراسیون هزینه هشت ورزشکار و مربیان تیم ملی اسکیت سرعت را تقبل کرده است، خاطرنشان کرد: فدراسیون هزینه چهار پسر و چهار دختر در رشته اسکیت سرعت به علاوه مربیان خانم و آقا را متقبل شده، ضمن اینکه 50 درصد هزینه هشت ورزشکار اسکیت سرعت دیگر را نیز پرداخت کرده است.

مجتبی حاجی‌پور درباره نحوه انتخابی اعضای تیم ملی اسکیت سرعت برای مسابقات برون‌مرزی اظهار کرد: از مسابقاتی که در طول سال به عنوان مسابقات لیگ و قهرمانی برگزار می شود، نفرات برتر به اردو دعوت می‌شوند. در طی چندین مرحله اردو ریزش اتفاق می‌افتد و تعداد نفرات کم می‌شود.

حاجی پور در ادامه در مورد تعداد و انتخاب بازیکنان خاطرنشان کرد: تیم ملی ایران همانند تیم‌های صاحب نام در این رشته چون چین‌تایپه و کره نیست که بتواند 36 بازیکن تنها در رشته سرعت به مسابقات رسمی اعزام کند. ما از هر رده سنی بزرگسال و جوان چهار نفر اعزام می کنیم که نهایتا هشت بازیکن مرد و هشت بازیکن زن خواهند شد. ما به این سبب که بتوانیم همه ماده ها را با این تعداد پوشش دهیم، باید بهترین نفرات را انتخاب کنیم.

مربی تیم ملی اسکیت سرعت جوانان در پاسخ به این پرسش که آیا مهدی ثمره نفر اول انتخابی برای مسابقات آسیایی و جهانی بوده است یا خیر گفت: نه اینطور نبوده است. بازیکنانی که به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شوند، به صورت تک ماده‌ای انتخاب نمی‌شوند. هر بازیکن در سه ماده مورد ارزیابی قرار می گیرد. مهدی ثمره بازیکن خوبی است اما فقط در ماده 100 متر خوب بود و می‌توانست اعزام شود، اما خودش تصمیم گرفت که به این مسابقات اعزام نشود.

حاجی‌پور از دلیل اعزام نشدن ثمره به مسابقات آسیایی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: من نمی‌دانم و در جریان نیستم؛ از خود او بپرسید! ممکن است به دلیل اینکه نتوانسته اسپانسر پیدا کند، در این مسابقات حضور نیافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.