صدها نفر از شیعیان نیجریه همزمان با ولادت پیامبر اعظم و هفته وحدت با برگزاری تجمع گسترده در نقاط مختلف این کشور، آزادی فوری شیخ ابراهیم زکزاکی را خواستار شدند.

راهپیمایی گسترده شیعیان نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، همزمان با هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام صدها نفر از شیعیان نیجریه در نقاط مختلف این کشور راهپیمایی کردند.

در همین راستا، صدها نفر از شیعیان و پیروان شیخ «زکزاکی» رهبر حرکت اسلامی در نیجریه با برگزاری تجمع گسترده در نقاط مختلف این کشور از رهبر خود حمایت کردند.

مردم در این راهپیمایی های گسترده در مناطق کاتسینا، ادونا و یولا به مناسبت ولادت حضرت محمد صلوات الله علیه، آزادی فوری شیخ ابراهیم زکزاکی را خواستار شدند.

این فعالیت‌ها همزمان با سالگرد حمله به حسینیه شهر زاریا و کشتار شیعیان و نیز ربودن شیخ زکزاکی و همسرش برگزار شد.

این در حالی است که پیشتر جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد که شیخ «ابراهیم زکزاکی» و همسرش روز شنبه به بازداشتگاهی نامعلوم در «ابوجا» پایتخت این کشور منتقل شده اند.

روز جمعه ۱۲ آذر نیز دادگاه عالی نیجریه طی حکمی اعلام کرد شیخ ابرهیم زکزاکی به همراه همسر وی ظرف مدت ۴۵ روز آینده آزاد خواهند شد و دولت نیجریه قرار است مکانی را برای اقامت آن ها مهیا کند.

گفتنی است، در آذر ماه سال گذشته، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد.

متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت. وی تاکنون تحت عمل جراحی نیز قرار گرفت که البته نتیجه ای دربر نداشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.