مشهد- امام جمعه اهل سنت نقده گفت: امروزه جهان اسلام به اسلامی نیاز دارد که تبیین کننده اش سیره علی بن موسی الرضا (ع) است.

سیره امام رضا(ع) نیاز امروز جهان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، ماموستا ابراهیم سرخابی شامگاه سه شنبه در نشست هم اندیشی «امام رضا(ع) رمز وحدت و ائتلاف اسلامی» در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: امام هشتم(ع) با هجرتشان به ایران  قانون برادری و مساوات را پایه گذاری کردند، این امام بزرگوار الگوی سبک ایرانی، اسلامی  را در این کشور بنا نهادند.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: امروزه دشمنان دین مبین اسلام، همواره در صدد هستند که بین مسلمانان  تفرقه و جدایی بیندازند و با نام اسلام به مردم بی گناه ظلم کنند و کودکان را از بین ببرند، ما در مقابله با این نیات شوم کفار و دشمنان وظایف سنگینی بر عهده داریم.

وی افزود: ما در راه دفاع از دین اسلام از جانمان نیز می گذریم و حاضریم با تمام وجود از دینمان دفاع کنیم. تمام شهیدانی که در کشورهای سوریه و عراق و بسیاری از ممالک اسلامی خونشان را فدا می کنند، به خاطر این است که نگذارند به دین اسلام و اعتقادات مسلمانان خدشه ای وارد شود.

ماموستا ابراهیم سرخابی با بیان اینکه  دوست داشتن  فرزند، والدین، خداوند متعال و... نیز یک نوع محبت است، افزود: هریک از این محبت ها  ما را ملزم به انجام یک کار و عملی می کند. اگر خدا را دوست داریم باید از رسول خدا (ص) تبعیت کنیم.

وی تصریح کرد: ابراز محبت  به زبان کافی نیست، بلکه باید در اعمالمان نیز به سیره و روش زندگانی ائمه اطهار(ع)، تمسک جوییم و از آنان پیروی کنیم. در این صورت است که می توانیم ادعا کنیم به معصومین(ع) عشق می ورزیم و محبت آنان در دل ماست.

امام جمعه اهل سنت نقده با بیان اینکه ما در تمام امور باید از خدا و رسول گرامی اسلام(ص) و قرآن  پیروی کنیم، افزود:  تاثیرات شگرفی که حضرت رضا(ع) در فرهنگ اسلامی ایرانی به جا گذاشته اند، بسیار چشم گیر است و هم اکنون نیز این تاثیرات وجود دارد.   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.