اتحادیه اروپا برای مشارکت در بازسازی سوریه، شرط گذاشته است و آن تضمین آینده معارضان مسلح است.

اتحادیه اروپا مشارکت در بازسازی سوریه را مشروط کرد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ سران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، روز سه‌شنبه در پیش‌نویس بیانیه‌ای، اعلام کردند که اتحادیه اروپا تنها در صورتی در بازسازی سوریه‌، مشارکت خواهد که مسکو و دمشق جایگاهی در آینده برای معارضان سوری تعریف کنند.

براین اساس، از عصر دیروز- سه‌شنبه- طبق اعلام «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، دولت سوریه کنترل خود بر شرق حلب را تثبیت کرده است. مسکو و آنکارا نیز بر سر آتش‌بس در حلب و خروج امن تروریست‌ها از این شهر توافق کرده‌اند.

در پیش‌نویس بیانیه اتحادیه اروپا، که در نشست روز پنجشنبه این اتحادیه قرائت خواهد شد، آمده است: «اتحادیه اروپا از بازسازی سوریه هیچ حمایتی نخواهد کرد مگر آن‌که روند انتقال سیاسی اطمینان‌بخش به زودی در آن انجام شود. »

یک دیپلمات ارشد فرانسوی نیز در توجیه این پیش‌نویس مدعی شد: «موضوع تامین مالی سوریه، که تحت سیطره اسد (رئیس‌جمهوری سوریه است) مطرح نیست... اتحادیه اروپا و فرانسه هرگز به نفع روسیه اقدام نمی‌کنند... ما برای صلحی کاذب، هزینه نخواهیم کرد. »

وی افزود: «این یکی از اندک گزینه‌های ما برای فشار به روس‌هاست. »

منابعی دیگر اعلام کردند که «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مدت‌ها پیش این پیام را به بازیگران منطقه‌ای در خاورمیانه ابلاغ کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.