۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 483327

شیوع آلزایمر در سال‌های اخیر به دلیل بالا رفتن سواد آموزشی و رعایت کردن یک سری از نکات تغذیه‌ای، کاهش داشته است.

کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به آلزایمر

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس، مطالعات جدید نشان داده، شیوع آلزایمر در سال‌های اخیر کاهش خوبی داشته و در نتیجه بالا رفتن سواد آموزشی و رعایت کردن یک سری از نکات تغذیه‌ای برای حفظ سلامتی رخ داده است.  

نرخ زوال عقل در افراد بالای ۶۵ سال از ۱۱.۶ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۸.۸ درصد در سال ۲۰۱۲ کاهش داشته و این یعنی حدود ۲۱ هزار نفر در هر سال از این آمار کاسته شده است.  

دکتر کنت استاد طب داخلی در دانشگاه میشیگان گفت: بدون آنکه برای درمان آلزایمر کاری کرده باشیم و یا داروی جدیدی امتحان کرده و جواب مثبت گرفته باشیم، تنها با توصیه‌های اجتماعی، بهداشتی و رفتاری توانستیم آمار مبتلایان به این بیماری را کاهش دهیم و این نشان می‌دهد که زندگی روی اصول تا چه حد به سلامتی و ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند.  

آلزایمر یا زوال عقل یک اصطلاح کلی برای از دست دادن حافظه و یا دیگر توانایی‌های ذهنی است که در امور روزمره اختلال ایجاد می‌کند.  

کنترل فشار خون و دیابت از مؤثرترین عوامل کاهش این بیماری محسوب می‌شود و این در حالیست که محققان سازمان جهانی آلزایمر (ADI) در گزارش سال ۲۰۱۵ خود در لندن پیش بینی کردند که شمار بیماران مبتلا به زوال عقل در جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۱٫۵ میلیون نفر برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.