رشت-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ نفر از نیروهای راهداری با اهداف تعریف شده به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان منتقل شدند گفت: استان گیلان ،استانی پر زحمت در بحث راه سازی و راهداری است.

گیلان ،استانی پر زحمت در بحث راه سازی و راهداری است

به گزارش قدس آنلاین، مهندس ناصر آل محمدی در آستانه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اطلاع رسانی را بخش مهمی از پیشرفت روند کارهای اجرایی دولت دانست و اظهار کرد: در ۸ ماهه نخست سال ۹۴، ۴ میلیون و ۹۵۳ هزار تن و امسال ۵ میلیون و ۸۷۴ هزار تن حمل کالا داشتیم که رشد ۱۸ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به وضعیت شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر، از فعالیت ۶۰ نمایندگی در گیلان خبر داد و افزود: در استان گیلان ۱۶۸ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۱۳ شرکت حمل و نقل مسافر، ۲ شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از جابجایی حدود ۴ میلیون نفر مسافر توسط ۴۹۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه عمومی در ۸ ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: ۷ هزار و ۶۰۴ دستگاه در ناوگان حمل و نقل استان مشغول فعالیت هستند.

آل محمدی با اشاره به وضعیت قابل قبول ناوگان سواری، ادامه داد: گیلان ۲ هزار و ۱۲ دستگاه معادل ۴ درصد سهم کشور سواری دارد لذا از نظر کیفیت سواری و وضعیت سرنشین به دنبال ۳ سرنشینی برای مسیرهای بالای ۲۰۰ کیلومتر هستیم. در ناوگان سواری نیز به زودی از ماشین های با کیفیت استفاده خواهد شد.

وی خواستار استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی شد و اضافه کرد: رانندگان بخش حمل و نقل به شدت کنترل خواهند شد و گزارش تخلف بدون اقماض پیگیری می گردد، زیرا یکی از وظایف رانندگان رعایت حقوق مسافرین است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۴۹ کشته جاده ای داشتیم که از میانگین کشوری بالاتر است، یادآور شد: ۴۵۰ نفر موتور سوار و عابر پیاده هستند .

آل محمدی از کنترل سرعت خودروها با استفاده از دستگاه هوشمند ITS خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن ۵۵ مدرسه حاشیه راه ها در قالب اجرای طرح آموزش ایمن سازی مدارس راه ها در سال جاری خبر داد و یادآور شد: ایمن سازی فیزیکی مدارس در ۵۳ مدرسه ابتدایی و راهنمایی راه های برون شهری استان، ارتقای ایمنی عابرین و موتورسواران در ۱۰۰ روستای حاشیه راه های استان و برخط سازی فعالیت در مراکز معانیه فنی خودروهای سنگین استان از جمله فعالیت ها در بخش ایمنی و ترافیک است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.