۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 483341

هزاران تن از مسلمانان و اعضای گروه های حقوق بشری و ضد نژادپرستی، روز گذشته (دوشنبه) با حضور مقابل کاخ سفید و برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز، خواستار توقف تبعیض علیه مسلمانان شدند.

تظاهرات مسلمانان مقابل کاخ سفید

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از افکارنیوز؛ هزاران تن از مسلمانان، مخالفان نژادپرستی و اعضای سازمان‌ها و گروه های حقوق بشری، روز گذشته (دوشنبه) با تجمع در مقابل کاخ سفید خواستار توقف تبعیض علیه مسلمانان شدند.

تجمع کنندگان این حضور را آخرین تلاش ها برای لغو کامل چهارچوب قانونی سیستم ثبت ورود و خروج امنیت ملی ایالات متحده آمریکا (NSEERS) در دوران رئیس جمهوری «باراک اوباما» عنوان کردند.

قانون سیستم ثبت ورود و خروج امنیت ملی آمریکا، قانونی است که پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، به تصویب رسید و طی آن، شهروندان چندین کشور که اغلب کشور اسلامی محسوب می شوند، برای ورود به آمریکا دچار محدودیت شدیدی شدند.

این قانون از بدو تصویب، با مخالفت گروه های حقوق بشری روبرو شد و بسیار از فعالان حقوق بشر و ضد نژادپرستی آن را در تعارض آشکار با حقوق پناهجویان و بر مبانی تبعیض قومی - نژادی برآورد کردند.

کمتر از شش هفته پیش، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، با تجدیدنظر در این قانون، نام ۲۵ کشور را از فهرست این قانون خارج ساخت ولی همچنان چهارچوب اصلی آن باقی ماند.

اکنون گروه های حقوق بشری و نیز مسلمانان نگران آنند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور منتخب آینده آمریکا، و با توجه به سوابق ضداسلامی ای که وی دارد، این قانون دوباره به اوج خود بازگردد و از ورود مسلمانان کشورهای مختلف به این کشور جلوگیری به عمل آید و محدودیت هایی برای آنها اعمال شود.

شایان ذکر است، ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی خود، در اظهاراتی نژادپرستانه خواستار توقف و ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا شد و مدعی شد که در صورت بر روی کار آمدن، این قانون را عملیاتی می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.