تعدادی از رهبران سیاسی و مردمی لیبی در نشستی در قاهره که با حضور مقامات ارشد مصری برگزار شد، بر حفظ حاکمیت لیبی تاکید کردند.

تاکید بر حفظ حاکمیت لیبی در نشست قاهره

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، تعدادی از رهبران سیاسی و مردمی لیبی دیشب در قاهره نشستی را با حضور «سامح شکری» وزیر خارجه مصر و «محمود حجازی» رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور برگزار کردند.

شرکت کنندگان در این نشست با صدور بیانیه ای بر اصول ملی لیبی اعم از تمامیت ارضی این کشور و وحدت ارتش لیبی در کنار پلیس ملی برای حمایت از وطن، حفاظت از امنیت و حاکمیت دولت و ضرورت حفظ موسسات آن تاکید کردند.

طبق گزارش پایگاه «بانوراما الشرق الأوسط»، در این بیانیه بر مخالفت و محکومیت دخالت های خارجی و اینکه هر گونه راه حلی باید با توافق لیبی صورت گیرد و همچنین حفظ دولت غیر نظامی و تبادل مسالمت آمیز قدرت تاکید شده است.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین بر عبور از بحران و دستیابی به وفاق ملی و تعدیل بند دوم ماده هشتم توافقنامه سیاسی «توافقنامه الصخیرات» در خصوص تجدید نظر در ماموریت های فرمانده عالی ارتش و احکام الحاقی این توافقنامه به گونه ای که استمرار نهاد نظامی و استقلال آن و دوری از نزاع سیاسی را تضمن کند، تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین تجدید نظر در ترکیب اعضای دولت به منظور عضویت اعضای کنگره ملی منتخب در آن و بازسازی شورای ریاستی و نیز ضرورت برگزاری نشستی طی دو هفته آینده به منظور بررسی این پیشنهادات و اتخاذ راه حل هایی برای پایان دادن به این بحران مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.