دادگاه نظامی مصر در ادامه سرکوب هواداران جماعت اخوان المسلمین، ۱۴۱ نفر از حامیان این گروه را به حبس ۵ تا ۱۵ ساله محکوم کرد.

دادگاه نظامی مصر ۱۴۱ حامی اخوان‌المسلمین را به حبس محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، دادگاه نظامی مصر روز سه شنبه (دیروز) حکم حبس ۵ تا ۱۵ ساله برای ۱۴۱ نفر از حامیان جماعت اخوان المسلمین به اتهام دست داشتن در حوادث خشونت بار سال ۲۰۱۳ صادر کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، خالد الکومی و محمد سمیر الفرا از وکلای مدافع مصر گفتند که دادگاه نظامی در استان اسیوط واقع در جنوب کشور، ۲۶ متهم را به صورت غیابی محاکمه و به ۱۵ سال حبس محکوم کرد و همچنین ۴۲ نفر نیز به صورت حضوری در دادگاه محاکمه و به حبس ۷ ساله و پرداخت غرامت به مبلغ ۲۰ هزار پوند (۱۱۰۲ دلار) و ۳ متهم دیگر نیز به حبس ۵ ساله و پرداخت غرامت به مبلغ ۲۰ هزار پوند محکوم شدند.

اتهامات این متهمان به قضیه حوادث خشونت بار در منطقه ملوی استان المنیا که پس از پراکنده کردن تحصن هواداران مرسی در قاهره و کشته شدن صدها نفر (۱۴ آگوست ۲۰۱۳) رخ داد، مربوط است.  

دادستانی به این متهمان اتهاماتی از قبیل یورش و تخریب تاسیسات عمومی و ایجاد هرج و مرج وارد کرده است.

پس از حادثه تروریستی روز یکشنبه در کلیسای قبطی های مصر که به کشته شدن ۲۵ نفر و زخمی شدن ۴۹ نفر دیگر منجر شد، درخواست ها برای ارجاع تمامی قضایای سیاسی به دادگاه نظامی بیشتر شده است.

این در حالی است که مجلس نمایندگان مصر در صدد آن است تا اصلاحاتی را در قانون مربوط به تروریسم انجام دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.