قم- مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر پرهیز از رفتار عجولانه در برابر اقدامات غرب گفت: در برجام امتیازات سنگین و فراوانی به غربی‌ها دادیم اما اگر پیمان شکنی کنند چیز قابل تأملی وجود ندارد از همین رو باید آماده باشیم و برنامه مقابله تنظیم شود.

 آمریکا با تمدید تحریم‌ها پیمان‌شکنی می‌کند/  در برجام امتیازات سنگین و فراوانی به غربی‌ها دادیم

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه دشمنان ما در حال پیمان‌شکنی هستند اظهار داشت: آمریکا با تمدید تحریم‌ها پیمان‌شکنی می‌کند و سیاسیون آمریکا اعلام کردند سال آینده تحریم‌ها بیشتر می‌شود که لازم است در برابر این قلدرها بایستیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هر اندازه دشمنان عهدشکنی کردند ما هم باید از تعهدات فاصله بگیریم، گفت: در برجام امتیازات سنگین و فراوانی به غربی‌ها دادیم اما اگر پیمان‌شکنی کنند چیز قابل تأملی وجود ندارد از همین رو باید آماده باشیم و برنامه مقابله تنظیم شود اما کار عجولانه نباید انجام دهیم.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: مسئولان از الان باید آمادگی داشته باشند و برنامه و مسیر راه روشن باشد، هر قدر طرف مقابل پیمان‌شکنی کرد امتیازات را از آن‌ها بگیریم.

وی با اشاره به اینکه پیمان‌شکنی روباه پیر در روزهای اخیر در دیدار نخست وزیر انگلیس با شیوخ عرب در راستای غارت اموال آن‌ها از ایران بدگویی کرده است، افزود: غربی‌ها اگر از ایران بدگویی نکنند نمی‌توانند اسلحه‌های خود را بفروشند، انگلیس به گدایی محترمانه از شیوخ عرب روی آورده است.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: باید دشمنان را بشناسیم و بدانیم در دنیای امروز باید وحدت و اتحاد را در دستور کار داشته باشیم و با هوشیاری با دشمنان مواجه شویم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در اسلام آبروی کسی که آشکارا مرتکب گناه می‌شود، پیشوای ظالم و کسانی که در جوامع اسلامی بدعت گذارند برای ما مهم نیست، اظهار داشت: اسلام برای هر انسانی جان، مال و آبرو را محترم شمرده که این موضوع شئون مختلفی دارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دفاع از جان و مال و آبروی انسان از مسلمات اسلام است، افزود: کسانی که به عنوان زوار و گردشگر وارد کشور می‌شوند جان، مال و آبرویشان محفوظ و این قاعده‌ای در اسلام است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه متجاهر به فسق، پیشوای ظالم و بدعت‌گذاران را می‌شود در جامعه معرفی کرد، تصریح کرد: در غیر این موارد آبروریزی و افشاگری جایز نیست و خداوند دوست ندارد بدی‌های اشخاص افشا شود مگر موارد ذکر شده صدق کند.

به گفته وی در جامعه امروزه عده‌ای اصول را رعایت نمی‌کنند، با احتمال آبروی اشخاص را می‌برند و حیثیت مردم را لکه دار می‌کنند که این رفتارها خلاف شریعت اسلام است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی نسبت به آبروی اشخاص بی تفاوت هستند، خاطرنشان کرد: تا جرمی ثابت نشده نباید افشاگری شود اما متاسفانه این اتفاق می‌افتد، این مسئله از سوی زورمندان در دنیای امروز رعایت نمی‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.