زاهدان- رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رکود حاکم در کشور و مشکلات فراوان موجود در روستاها و شهرها نتیجه برجام است و امیدواریم برجام درسی باشد تا مسئولان ما با تکیه بر توان داخلی به دنبال حل مشکلات باشند.

رکود حاکم در کشور و مشکلات فراوان موجود نتیجه برجام است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر صبح چهارشنبه در همایش "نقش مردم بلوچستان در استکبارستیزی و دفاع مقدس" در زاهدان، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) وقتی مبعوث به رسالت شدند پس از گذشت زمانی کوتاهی پیام ایشان آنچنان به مخاطبان منتقل شد و آنقدر تاثیرگذار بود که توانست شرق و غرب عالم را فرا بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از این سرعت گسترش معارف اسلامی مربوط به ویژگی‌های شخصیتی پیامبر بود، اما بخش مهمتر معارفی بود که به انسان‌های تشته معرفت منتقل می‌شد و در پی آن آنها به سمت اسلام گرایش پیدا می‌کردند.

وی ادامه داد: لذا فتح پیامبر(ص) در دنیا یک فتح فرهنگی و باوری بود و در آن زمان پیش از آنکه پرچم اسلام به سرزمینی برسد، قلب‌های مردم توسط معارف پیامبر(ص) فتح شده بود.

حجت‌الاسلام پژمانفر بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی یک فرصت بسیار عالی برای رساندن پیام اسلام به دنیا فراهم شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به سخنان رهبری در زمینه ایجاد موج بیداری اسلامی در دنیا، گفت: امروز در حوادثی که در دنیا از خود آمریکا گرفته تا کشورهای مختلف عربی به سرعت در حال وقوع است، موج اسلام‌خواهی و بیداری اسلامی در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: اسلام به سرعت در سطح دنیا در حال گسترش است و مردم نقاط مختلف دنیا از آسیا گرفته تا آفریقا، اروپا و آمریکای مرکزی و لاتین به سوی اسلام در حال گرایش هستند.

حجت‌الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: برآوردهای انجام شده در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و انگلیس نشان می‌دهد که ترکیب جمعیتی بسیاری از شهرهای آنها به نفع اسلام در حال تغییر است و به همین جهت استکبار جهانی در دنیا در حال ایجاد موج "اسلام‌هراسی" است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگر "اسلام‌خواهی" نباشد "اسلام‌هراسی" بی‌معنی است، تاکید کرد: امروز افرادی که در کشورهای اسلامی و دیگر نقاط دنیا در حال جنگ افروزی هستند، بدون شک شیعه و سنی نستند و در واقع اصلاً بویی از اسلام نبره‌اند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی به شدت در زمینه اسلام‌هراسی سرمایه‌گذاری کرده، تصریح کرد: استکبار به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان است تا آنها نتوانند معارف دینی خود را به انسان‌های تشنه‌ای که در دنیا منتظر شنیدن معارف ناب هستند، برسانند.

حجت‌الاسلام پژمانفر تاکید کرد: امروز حفظ وحدت و رساندن پیام اسلام به انسان‌های نقاط مختلف دنیا مهمترین اولویت مسلمانان و تنها راه پیروزی مقابل جبهه کفر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اسلام به هیچ وجه مرزهای تقلبی که استکبار میان برادران شیعه و سنی ترسیم کرده را قبول ندارد، خاطرنشان کرد: شهدای اهل سنت و شیعه مدافع حرم سند بزرگ منافع مشترک و وحدت عمیق میان برادران شیعه و سنی هستند.

وی با اشاره به مذاکرات برجام اظهار داشت: برجام برای مردم و مسئولان جمهوری اسلامی امتحانی بود که خیلی‌ها به آن دلبسته بودند و در نهایت به فرجام نرسید.

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از ابتدای مذاکرات تاکید داشتند که به نتیجه برجام خوش‌بین نیستند، تصریح کرد: ما در ماجرای برجام هزینه‌های زیادی دادیم و چیزی هم گیرمان نیامد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: تنها مزیت برجام این بود که بار دیگر به مسئولان و مردم ما اثبات شود تنها راه ما مقاومت و ایستادگی مقابل استکبار، تکیه به ظرفیت‌های داخلی و در واقع همان اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است.

وی اظهار داشت: رکود حاکم در کشور و مشکلات فراوان موجود در روستاها و شهرهای مختلف نتیجه برجام است و امیدواریم برجام درسی باشد تا مسئولان ما با تکیه بر توان داخلی به دنبال حل مشکلات باشند.

حجت‌الاسلام پژمانفر گفت: دشمن همیشه به دنبال دشمنی است و هر جا و در هر عرصه‌ای با ما مواجه شود به دنبال توطئه است و در واقع همواره زیر دستکش مخملی دشمن دست چدنی مخفی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.