حزب راست میانه روی مردم اروپا (EPP) آنتونیو تایانی ایتالیایی را به عنوان کاندیدایش برای ریاست پارلمان اروپا و جانشینی مارتین شولتز آلمانی در این سمت معرفی کرد.

یک ایتالیایی نامزد ریاست پارلمان اروپا شد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ پیشتر مارتین شولتز سوسیالیست در ماه ژانویه اعلام کرده بود که از ریاست پارلمان اروپا کناره گیری خواهد کرد.

تایانی که ۶۳ سال دارد و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ کمیسیونر صنعت اروپا تحت ریاست خوزه مانوئل باروسو بر کمیسیون اروپا بود سه شنبه در جریان یک نشست حزبش در استراسبورگ به عنوان کاندیدای ریاست پارلمان اروپا انتخاب شد.

علاوه بر تایانی سه نماینده دیگر پارلمان اروپا از سه حزب کاندیدای این سمت در انتخابات مقدماتی هستند. اینها شامل آلن لاماسور، وزیر سابق فرانسوی، میرید مک‌گینس، زن ایرلندی و آلوژ پیترله اسلوونیایی هستند.

مانفرد وبر، رهبر حزب مردم اروپا بعد از رای گیری در این حزب گفت: آنتونیو تایانی، با تجربه‌هایش یک عامل پیوند میان نیروهای سیاسی در داخل خانه ما و صدای قدرتمندی در مقابل خارج خواهد بود.

شولتز در تاریخ ۲۴ نوامبر اعلام کرد که قصد کناره گیری از پارلمان اروپا را دارد تا خودش را بعد از پنج سال ریاست بر پارلمان اروپا وقف سیاست آلمان کند.

کاندیدای حزب EPP روی کاغذ شانسی جدی برای تبدیل شدن به رئیس بعدی پارلمان اروپا دارد چرا که حزبش اکثر کرسی‌های این پارلمان را در اختیار دارد اما به نظر می‌رسد در انتخابات مربوط به این سمت در ۱۷ ژانویه رقابت شدیدتر از چیزی که تصور می‌شد، خواهد بود.

سوسیال دموکرات‌ها که دومین گروه بزرگ پارلمان اروپا هستند هشدار داده‌اند "انحصار" حزب EPP را که اعضایش ریاست دو نهاد مهم دیگر اتحادیه اروپا یعنی کمیسیون اروپا (ژان کلود یونکر) و شورای اروپا (دونالد تاسک) را هم در اختیار دارند، نخواهند پذیرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.