پورسیدی در رابطه با موضوعات ارجاع شده از سوی رئیس قوه‌قضائیه به پژوهشگاه این قوه گفت: یکی از موضوعاتی که رئیس قوه قضائیه به پژوهشگاه ارجاع داده است، بحث حقوق و مزایای قضات در کشورهای مختلف است.

ارجاع بحث مزایای حقوق قضات از سوی رئیس قوه قضائیه به پژوهشگاه/ آغاز طرح فروش آنلاین محصولات پژوهشگاه قوه قضائیه از هفته آینده

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از فارس،  پورسیدی جانشین رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در نشست خبری تشریح دستاوردهای پژوهشگاه قوه قضائیه در رابطه با نیازسنجی‌های لازم از سوی پژوهشگاه قوه قضائیه نسبت به دستگاه قضایی، ‌ گفت: گاهی اوقات این نیازسنجی به صورت مستقیم و از طریق مسئولین دستگاه قضایی انجام می‌شود مثلاًَ در چند روز گذشته حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای چند مورد را به عنوان نیازهای دستگاه قضایی به پژوهشگاه ارجاع داده است.

وی در همین خصوص ادامه داد: گاهی نیز این نیازسنجی از طریق تعاملات بین دستگاه قضایی و پژوهشگاه انجام می‌شود که در دو حالت ما سعی می‌کنیم که این نیازسنجی‌ها به صورت علمی و تخصصی انجام پذیرند.

جانشین رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه همچنین اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که آملی‌لاریجانی به پژوهشگاه قوه قضائیه ارجاع داد بحث بررسی حقوق و مزایای قضات در کشورهای مختلف بود که در همین راستا سه مورد مطالعات تحقیقی توسط پژوهشگاه قوه قضائیه انجام شد که نتایج کار به رئیس قوه قضائیه و مسئولین دستگاه قضایی ارائه شد.

پورسیدی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر وضعیت طرح کسری خدمت و انجام مطالعات پژوهشی به جای آن گفت: در این راستا توافقنامه‌ای بین پژوهشگاه قوه قضائیه و بنیاد نخبگان نیروهای مسلح انجام شده که بر اساس این توافقنامه مقرر شد اقدامات عملی در این راستا انجام شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر چگونگی دریافت محصولات پژوهشگاه از سوی هموطنان افزود: معمولاً پژوهش‌های تطبیقی که در حوزه جذب قضات وجود دارد، ‌ دو کارکرد درون‌سازمانی و برون‌سازمانی را شامل می‌شود که این مطالعات بین دستگاه قضایی، قضات و اساتید دست به دست مبادله می‌شود، اما در مورد موضوعاتی که به صورت عمومی مطرح نمی‌شود، این مطالعات توسط انتشارات مختلف نشر می‌شود هر چند سیستم انتشاراتی ما نیز به دلیل نامناسب بودن نیازمند بازنگری است.

جانشین رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در رابطه با طرح فروش آنلاین محصولات فروشگاه قوه قضائیه بیان کرد: امیدواریم طی یک هفته آینده طرح فروش آنلاین محصولات پژوهشگاه عملی شود چرا که این طرح اکنون در مرحله اخذ مجوز پرداخت آنلاین می‌باشد.

پورسیدی همچنین در ادامه در رابطه با پژوهشکده‌های پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: پژوهشگاه حقوق خصوصی، جزا و جرم‌شناسی، حقوق عملی و بین‌المللی، مطالعات پایه، استخراج و مطالعات رویه‌های قضایی و آمار و فناوری اطلاعات از جمله پژوهشکده‌های پژوهشگاه قوه قضائیه می‌باشند.

وی در رابطه با پژوهشگاه آمار و فناوری اطلاعات اذعان داشت: این پژوهشکده که از سال گذشته که فعالیت خود را آغاز کرده است سعی دارد تا به طور طبیعی کار تحلیلی بر اطلاعات قوه قضائیه داشته باشد تا بتوانیم مسائلی را که وقت‌گیر است را سریع‌تر رسیدگی کنیم.

جانشین رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه اظهار داشت: یکی از جدی‌ترین کارها در انجام اصلاحات قضایی استفاده از فناوری‌های نوین می‌باشد که باید به صورت جدی در راستای تحقق این امر گام برداریم.

پورسیدی در رابطه با پرسش دیگری مبنی بر موضوع پابندهای الکترونیکی زندانیان مطرح کرد:‌زندانیانی که طبق قانون می‌توانند از زندان خارج شوند با نظارت قوه قضائیه از زندان خارج می‌شوند البته باید توجه کرد که این امکانات نوین در چه صورتی منجر به ارتقاء کیفی عملکرد دستگاه قضا می‌شود.

وی در پایان در رابطه به طرح شبکه مجازی قوه قضائیه و ارجاع آن به پژوهشگاه افزود: صحبت‌های اولیه اجرای این طرح انجام شده اما فعلاً این طرح در مرحله تعریف است که طی جلسه‌ای که هفته گذشته با شهریاری انجام شد، امیدواریم این طرح هر چه سریعتر به تصویب رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.