رییس مرکز پژوهشهای مجلس در پیامی ضمن تبریک هفته پژوهش، تاکید کرد که پژوهش، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان راهکاری گره‌گشا در قطع وابستگی به درآمدهای نفت است.

پژوهش، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان راهکاری گره‌گشا در قطع وابستگی به درآمدهای نفت است

به گزارش«قدس آنلاین» کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، طی پیامی هفته پژوهش‌ را به تمامی پژوهشگران و فعالان عرصه علم و دانش ایران اسلامی تبریک گفت.

متن پیام نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

25 آذر ماه در تقویم ایران اسلامی به نام روز پژوهش مزین گشته است. پژوهشی که حرکت در مسیر آن، نویدبخش توسعه مرزهای جدید علم و دانش و پدیدار شدن افق روشن نوآوری و افتخار است. پژوهشی تنیده شده از تار تفکر و پود اندیشه که بسترساز توسعه، اشتغال و استقلال ایران اسلامی خواهد شد.

بی‌تردید تقویت توانمندی‌های علمی و پژوهشی متخصصان و مجربان ایران اسلامی و شناسایی مهارت‌ها و استعدادهای جوانان پژوهشگر این مرزوبوم به پدیدار شدن فناوری‌های نوین دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف منجر خواهد شد که نتیجه آن ایجاد جامعه‌ای پویا و خلاق مبتنی‌بر علم و متکی بر اخلاق و ایمان خواهد بود.

حضور چشمگیر دانشجویان و علم‌آموزان در عرصه علمی و پژوهشی بیانگر آغاز نهضتی نوین در شکوفایی فنی و نوآوری این مرزوبوم است که لازمه نیل به آن، کاربردی نمودن تحقیقات و تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و اجرایی نمودن دانش اشتغالزای پایدار است.

امروز که ایران اسلامی با عزم ملی و اراده‌ای جهادی به دنبال تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی و قطع وابستگی به درآمدهای نفتی براساس منویات مقام معظم رهبری است، پژوهش، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان راهکاری گره‌گشا و کارآمد در این حوزه به حساب می‌آید که سوابق درخشان آن در عرصه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، علوم فضایی، دانش نانو و علم پزشکی متبلور است.

هفته‌ پژوهش فرصتی مغتنم جهت تقدیر از زحمات پژوهشگران و متخصصان پرتلاش پدید آورده است. پژوهشگرانی که با تحقیقات ارزشمند علمی و نظریات کارشناسی خویش زیرساخت‌های لازم برای تحقق چشم انداز ایران اسلامی را فراهم می‌اورند تا نام این سرزمین بر بلندای تاریخ دنیا درخشان و استوار باقی بماند.

اینجانب هفته پژوهش را به تمامی پژوهشگران ارجمند و پیشتازان مسیر علم و دانش این مرزوبوم تبریک عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان توفیق روزافزون تمامی عزیزان و بزرگواران فعال عرصه تحقیق و پژوهش را خواستارم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.