کرمان - علیرضا حاجیان‌زاده گفت: در حالیکه آموزش و پرورش از روش آموزشی سنتی و رسمی استفاده می‌کند، اما بچه‌ها در کانون روش‌های خاصی را دارند و از روش‌های شاد و مفرح به شکل نمایش، تئاتر و قصه‌گویی برای آموزش بهره‌مند می‌شوند.

نخستین سینمای کودک کشور در کرمان راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در دیدار با استاندار کرمان که امروز چهارشنبه ۲۴ آذر ماه انجام شد، با اشاره به اینکه تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق محروم کشور حضور پیدا می‌کند، گفت: ۱۱ گروه تئاتر حرفه‌ای با موضوعات کتاب‌های درسی و کتاب‌های مفید در تئاتر سیار کانون حضور دارند و در سال گذشته ۳۰۰ تئاتر و در سال جاری بیش از ۶۰۰ تئاتر اجرا شد.

وی با بیان اینکه بچه‌ها در کانون به کتابخوانی، کارهای حرفه‌ای و مهارت‌های زندگی علاقه‌مند می‌شوند، عنوان کرد: با آموزش و پرورش توافق کردیم تا بچه‌ها را در ساعات درسی به کانون بیاورند تا  مربیان ما مفاهیم درسی را با سبک‌های هنری اجرا کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اظهار داشت: طی سه سال فعالیت دولت یازدهم در کانون روش‌های جدیدی را دنبال می‌کنیم و واحدهای سیار کانون به ۱۸۰ واحد رسیده و مناطق محروم اولویت پیدا کرده است.

حاجیان زاده همچنین از ایجاد مراکز فراگیر کانون برای بچه های معلول خبر داد و افزود: مربیان کانون پرورش فکری را برای کار کردن با این بچه‌ها آموزش می‌دهیم.

وی از راه‌اندازی ۴۰ مرکز کانون برای بچه‌های معلول در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در کرمان نیز یک مرکز فراگیر ایجاد شده است و چند مرکز دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ابراز داشت: ایجاد سینمای کودک برای نخستین بار در کشور را با اکران فیلم‌های کودکانه دنبال می‌کنیم و یکی از سالن‌ها در کرمان هم به سینمای کودک اختصاص داده می‌شود.

حاجیان‌زاده با اشاره به ظرفیت بالقوه و توانایی بالای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: درهای مدارس باید به روی کانون باز شود که در دو، سه سال اخیر این اتفاق افتاده است.

حاجیان‌زاده با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز کانون در پارک‌هاست، بیان کرد: ۲۰ مرکز از ۴۰ مرکز کانون شهر تهران در پارک‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارند و در سفرهای استانی دستور راه‌اندازی ایجاد مراکز کانون را صادر می‌کنند و باید از این ظرفیت استفاده شود.
 
فعالیت ۴۵ مرکز کانون پرورش فکری در کرمان
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نیز از فعالیت ۴۵ مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کرمان خبر داد و یادآورشد: طی یک سال گذشته شاهد ۴۰ درصد رشد در اعتبارات کانون پرورش فکری استان کرمان هستیم.

محسن روحی با اشاره به افتتاح مرکز شماره شش کانون و نمایشگاه و فروشگاه دایمی محصولات تخصصی کودکان و نوجوانان در بلوار جمهوری اسلامی کرمان، خاطرنشان کرد: مراکز سیار کانون پرورش فکری امکانات لازم را در اختیار دارند و در مناطقی که مرکز نداریم، حضور پیدا می‌کنند و تئاتر سیار کانون پرورشی کشور هم در جنوب استان کرمان در حال اجرای برنامه است.

وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز سیار در استان کرمان عنوان کرد: در سال جاری شش مرکز سیار در جنوب استان کرمان راه‌اندازی می‌شود که این مراکز در مناطق محروم و روستاها حضور پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.