نماینده ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وقف به عنوان یک حکم الهی باید در جامعه ترویج و تبلیغ شود.

حکم الهی وقف در جامعه تبلیغ و تبیین شود

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه، حجت الاسلام علی محمدی صبح امروز در آیین کلنگ زنی مرکز موقوفه اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار در شیراز بیان کرد: باید خدمات موقوفه ها و وقف در جامعه برای مردم بیان شود، زیرا در حال حاضر ۷۰ هزار مسجد و بیش از یک سوم مراکز درمانی موقوفه در کشور داریم که خدمات ارزشمندی به مردم ارائه می دهند

وی افزود: اگر این موقوفات درکشورنبود و برای انجام فعالیت ها امکانات را از بخش خصوصی اجاره می کردیم، مشمول پرداخت هزینه های گزافی بودیم که امروز به برکت نیت خیر مردم ایران اسلامی شاهد موقوفه های فراوان و عام المنفعه در کشور هستیم.

محمدی با بیان اینکه کسی نمی تواند ادعا کند که تاکنون از خدمات موقوفه ها درکشور استفاده نکرده است اظهار داشت: وقف یکی از کامل ترین احکام خداوند است که کارکردهای مختلف دارد و تا امروز از طریق وقف در قالب های مختلف به مردم خدمات رسانی شده است.

وی اضافه کرد: نباید سرمایه وقف را زیر سوال ببریم بلکه این حکم الهی باید همواره مورد توجه جامعه باشد و این درحالی است که برخی افراد در مقام مشاوره دیگران را به دوری از وقف ترغیب می کنند که این افراد باید بدانند اگر موقوفات از مردم گرفته شود اتفاق خوشایندی در جامعه نخواهد افتاد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: مردم کشور ما در امور خیر پیشگام هستند که این امور خیر را باید به سمت وقف هدایت شود زیرا وقف میراثی ماندگار است زیرا وقف در طول تاریخ رواج داشته و مردم از برکات و خدمات ارزشمند آن بهره برده اند و این روش باید ادامه یابد.

حجت الاسلام محمدی عنوان داشت: بنابراین صاحبان تریبون، فکر و اندیشه باید حکم الهی وقف را تبلیغ کنند و خدمات و برکات در این زمینه را برای مردم تبیین کنند.

وی با بیان اینکه امروزه وقف ها باید متناسب با نیازهای روز انجام شود افزود: باید یک قیام و جهاد عمومی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در کشور ایجاد شود.

او گفت: به تازگی دو تن از مراجع عظام تقلید کشورمان آیت الله سبحانی و آیت الله جوادی آملی اموالی را که در اختیارشان بوده وقف و متولی آنها را مشخص کرده اند که این یک کار ارزشمند و الگوسازی است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف  با بیان اینکه جهاد با مال و جان یکی از راه های نجات و سعادت بشر است بیان کرد: در شرایط کنونی جهاد با مال یک اقدام مهم و سرنوشت ساز برای کشور ماست.

او اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در مقابل توطئه دشمنان اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که یکی از مولفه های این مهم، کارهای عام المنفعه و در اختیار قرار دادن بخشی از سرمایه های افراد متمکن به افراد کم بضاعت است که به معنای وقف است.

کلنگ مرکز اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار موقوفه حاج محمدحسن کاظمی شیرازی با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در شیراز به زمین زده شد.

این مرکز در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در شش طبقه و با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال در مدت زمان سه سال احداث می شود.

قرار است این مرکز برای اشتغال در اختیار ۴۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار کمیته امداد استان قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.