فرمانده نیروی انتظامی، مهم ترین برنامه ها و راهکارهای تأمین ایمنی و سلامت را رویکرد پیشگیری از مخاطرات اعلام کرد.

تأمین ایمنی و سلامت مهم ترین رویکرد پیشگیری از مخاطرات

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مهر، سردار حسین اشتری در چهارمین همایش مشترک ایمنی نیروهای مسلح و جشنواره امام هادی (ع) که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: ایمنی، سلامت و محیط زیست موضوعاتی هستند انسانی و به همین دلیل جزء مهم ترین اجزای فرماندهی و مدیریت در نیروهای مسلح محسوب می شوند.

وی با بیان این که جان انسان از دیدگاه الهی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد به آیه "۳۲ سوره مبارکه مائده" اشاره کرد که می فرماید: هر کس جان یک انسان را نجات دهد همانند این است که جان همه انسان ها را نجات داده است.

سردار اشتری افزود: فرماندهی در نیروهای مسلح یک تعهد جامع، یک مسئولیت فراگیر و همه جانبه و یک رسالت خطیر است و فرمانده مسئول تمام اعمال، رخدادها و رویدادهایی است که در یگان تحت مسئولیت او اتفاق می افتد. لذا ایمنی از مسئولیت های ذاتی همه فرماندهان است و فرماندهان موظفند در اجرای تمامی مأموریت ها الزامات ایمنی را رعایت و ایمن سازی مأموریت های سازمانی را قبل از هر اقدامی سرلوحه کار قرار داده تا موجب حفظ سرمایه های انسانی و منابع سازمانی شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه سلامت و محیط زیست مهم ترین نقش را بر عهده دارد، گفت: مهم ترین برنامه ها و راهکارهای ما برای تأمین ایمنی و سلامت رویکرد پیشگیری از مخاطرات است. که با این رویکرد علاوه بر ارتقاء کیفیت زندگی و محیط کار، تجهیزات، تأسیسات، امکانات و منابع سازمانی را حفظ می کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ سازمانی نیروهای مسلح در ارتباط با ایمنی، سلامت و محیط زیست، فرهنگ غنی و قابل اتکایی است که به طور مستمر و مرتب به روزرسانی می شود و ان شاءالله با سرلوحه قرار دادن آن بتوانیم در راستای کاهش مخاطرات و بهبود شرایط موجود تلاش کنیم.

سردار اشتری افزود: همه کارکنان به نوبه خود از اعمال و رفتاری که ایمنی را تحت الشعاع قرار می دهد پرهیز کنند و ایمنی را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی، ترویج و توسعه فرهنگ سلامت، ایمنی و محیط زیست در بین کارکنان را ضروری دانست و گفت: توجه به اثر مثبت و غیرقابل انکار علم، دانش و تجربه در ایمن سازی نفرات و تجهیزات سازمانی و تشویق و ترویج پژوهش در این زمینه نقش موثری دارد.

افزایش مأموریت ها و کاهش خسارات

سردار اشتری در حاشیه این همایش، در جمع خبرنگاران، گفت: ایمنی، سلامت و محیط زیست موضوعاتی هستند انسانی و به همین دلیل جز مهم ترین اجزای فرماندهی و مدیریت در نیروهای مسلح محسوب می شود.

وی افزود: تأمین، حفظ و ارتقاء ایمنی همه جانبه منابع و سرمایه ها و صیانت از محیط زیست از جمله اهداف این همایش است.

سردار اشتری به کاهش ۴۸ درصدی خسارات و تلفات انسانی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: این در حالی است که مأموریت ها و اقدامات ما حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده ناجا افزود: تعدد مأموریت ها و گستردگی حوزه جغرافیایی در انجام مأموریت های ناجا به نحوی است که همه مردم به نوعی در طول شبانه روز با نیروی انتظامی در ارتباط هستند.

سردار اشتری با بیان اینکه فرهنگ ایمنی و سلامت باید در نیروهای مسلح نهادینه شود، گفت: در همه مکان ها و زمان ها تمامی افراد باید به این امر مهم توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.