سبزوار- معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاهها گفت: سند جامع اسلامی شدن دانشگاهها در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و تصویب شده است.

تدوین و تصویب سند جامع اسلامی شدن دانشگاه ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حجت‌الاسلام محمداسحاق مسعودی صبح ]چهارشنبه در جمع اساتید دانشگاه حکیم سبزواری با بیان اینکه این نهاد در دانشگاههای سراسر کشور بسته های فرهنگی اقتصاد مقاومتی را فراهم می کند افزود: سلاح امروز کشورها و ملتها تولید دانش است و قطعا ماموریت اصلی دانشگاهها درکشور باید بر اساس تولید علم و دانش پیش برود .

وی با اشاره به فراجناحی عمل کردن این نهاد در دانشگاه ها تصریح کرد: اساس دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاهها در همه دولتها  حفظ استقلال خود می باشد.

معاون امور دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه ها با تاکید بر پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری توسط مسئولان نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها تصریح کرد : بدون تردید این دفاتر  با همه گروهها و تشکلها ارتباط دارند.

مسعودی خاطر نشان کرد: اصول برنامه های نهاد رهبری در دانشگاهها ، راهبری مسائل فرهنگی است با مولفه های مختلف است .

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در علوم انسانی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در همین راستا اقدام به راه اندازی شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی نموده است و در حال حاظر این شورا دارای  ۱۴ کارگروه  می باشد .

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری هم  نیز در این نشست با اشاره به اجرای بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی طی دو سال گذشته در این دانشگاه از رشد ۵ برابری اعتبارات فرهنگی دانشگاه حکیم در این مدت خبر داد و اظهار داشت : دانشگاه حکیم سبزواری به برنامه های فرهنگی و هنری توجه خاصی دارد .

جواد حدادنیا در عین حال از راه اندازی مرکز آفرینشهای فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه در آینده بسیار نزدیک خبر داد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.