یک استاد دانشگاه گفت: یکی از مهمترین نکات در زمینه‌ آشنایی‌های قبل از ازدواج که به شناخت رفتارهای فردی کمک می‌کند، گفت‌وگو است.

گفت‌وگو قبل از ازدواج بهترین راه شناخت رفتارهای فردی است

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، جلیل معماریان عصر امروز در همایش ازدواج سالم در این  شهرستان اظهار داشت: انتخاب همسر از مهمترین تصمیمات فرد در زندگی است چرا که می‌تواند آینده فرد را رقم بزند.

وی افزود: تشکیل خانواده سالم، متعادل و پایدار مانند هر امر مهم دیگری به تفکر منطقی و تلاش و کوشش نیازمند است.

معماریان بیان داشت: جوانان باید براساس معیارهای اصولی، منطقی همسر آینده خود را انتخاب کرده و آنگاه به انجام پیوند زناشویی اقدام کنند.

وی اساسی‌تـرین معیار انتخاب همسر را اصالت خانوادگی عنوان کرد و گفت: ایمان، اخلاق نیکو، روان سالم و تناسب زوجین یکی دیگر از موارد اساسی در انتخاب همسر است.

معماریان ابراز داشت: ازدواج فواید و فلسفه‌های متعددی دارد‌ که از جمله فواید این امر مقدس اجرای دستور الهی، انس و مودت، عفت و مصونیت از گناه است که در این بین ازدواج باید در زمان مناسب انجام گیرد.

استاد دانشگاه مشهد تصریح کرد: انتخاب همسر اگر مبتنی بـر آگاهی و دوراندیشی نباشد، می‌تواند مسیر زندگی زوجین را دچار چالش کند.

معماریان با اشاره به اینکه وسیله‌‌ ارتباطی انسان‌ها زبان‌شان است، گفت: زبان برای صحبت کردن است، پس بهتر است دختر و پسر قبل از ازدواج و آغاز زندگی مشترک درباره‌ مهریه، نحوه‌ زندگی، برقراری ارتباط با خانواده‌ها باهم صحبت کنند.

رئیس موسسه کتاب‌پردازان بیان داشت: با تاسف در مواردی می‌بینیم به دلیل باورها یا تعصبات خانواده‌ها‌ تا قبل از برگزاری مراسم عقد، رفت‌وآمدهای کمی انجام می‌شود که اینجا واجب است والدین دختر بدانند غرض ازدواج است و هیچ پسری برای آزار و اذیت برای خواستگاری به خانه‌‌ کسی نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نکات در زمینه‌ آشنایی‌های قبل از ازدواج که به شناخت رفتارهای فردی کمک می‌کند سوال پرسیدن است، تصریح کرد: رفتار‌ها تا زمانی که درباره‌ آنها صحبت نشود، ناشناخته می‌مانند، بنابر این بهتر است افراد در آشنایی‌های قبل از ازدواج با هم صحبت کنند.

معماریان یادآور شد: اگر بخواهیم نرخ رشد جمعیت افزایش یابد، باید روی جوانانی که ازدواج نکرده‌اند توجه و آنان را به ازدواج و فرزندآوری ترغیب کرد، نه اینکه بخواهیم خانواده‌هایی که چند فرزند دارند را به بارداری مجدد تشویق کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.