رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه‎های مجلس رصد و بررسی اهداف مناطق آزاد است، که متاسفانه به جای صادرات تبدیل به مرکز واردات شده اند.

مناطق آزاد به جای صادرات به مرکز واردات تبدیل شده اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی لاریجانی، شامگاه چهارشنبه در شورای اداری شهرستان کردکوی اظهار کرد: امروزه دنیای اسلام شاهد تلاطم های شکننده و درگیری های نفس گیری است که هیچ تناسبی با آنچه توسط پیامبر اسلام (ص) ایجاد کرد ندارد.

وی با اشاره به تلاش های دشمنان برای تفرقه افکنی بین مسلمانان، افزود: امام خمینی (ره) برنامه های دشمن را به خوبی پیش بینی کرد و برای خنثی سازی این هدف دشمن، هفته وحدت را نام گذاشت تا تاکیدی باشد برای حفظ وحدت.

لاریجانی بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند آنان که دنبال اختلاف بین شیعه و سنی هستند، دشمن اسلام اند، و امروز این مساله را به خوبی لمس می کنیم.

وی با تاکید بر این که تفرقه افکنان بین مسلمانان نه شیعه هستند و نه سنی، گفت: دشمنان اسلام درحال اختلاف افکنی بین مسلمانان اند و این در حالی است که همه یک پیامبر، یک قبله و کتاب داریم.

وی خواستار بررسی بیشتر مسلمانان درباره اهداف تفرقه افکن دشمن شد و اضافه کرد: باید روابط بین مسلمانان حسنه شود اما اتفاقات منطقه ما یک راه ضد اسلام را دنبال می کند و برای اسلام هزینه های بسیار تراشیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاهدیم که در منطقه جنگ و خون ریزی ایجاد کرده اند و ما باید تلاش کنیم کدورت های بین مسلمانان را رفع کنیم.

جمهوری اسلامی ایران طرفدار وحدت است

وی با بیان این که جمهوری اسلامی طرفدار وحدت است، اظهار کرد: چه در بحران سوریه و چه در بحران یمن اعلام کردیم طرفدار گفت و گوی سیاسی برای حل این مسئله هستیم اما برخی از کشورهای منطقه طرفدار جنگ بودند و برای مسلمانان هزینه ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: نمایندگان برخی کشورها که به ایران می آیند تاکید دارند که جمهوری اسلامی دنبال حل بحران منطقه است و این مساله برای ما بسیار مهم است.

لاریجانی با بیان این که ایران در مسائل هسته ای هم به دنبال حل اختلافات بود، گفت: آمریکا تعهدات را نقض کرد و دنیا متوجه شد که ایران پای تعهدات خود ایستاده است.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در تمام مسائل به دنبال راه کارهای عقلانی است و در دنیا ثابت کردیم طرفدار حل و فصل صلح‌آمیز هستیم.

وی با بیان این که ایران در جهان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار شده است، افزود: ما در منطقه حساس امنیتی زندگی می کنیم و در حالی که کشورهای اطراف ما دچار بحران هستند، ما امنیت کامل و پایدار داریم و این نتیجه تصمیم های عاقلانه است.

لاریجانی همچنین خواستار اصلاح چرخه اقتصادی استان ها شد و با بیان این که گلستان سرمایه های بسیاری در بخش های مختلف دارد، وعده داد مشکلات کشاورزان گلستان رفع شود.

اختصاص منابع برای حل بحران در استان ها

وی از تخصیص منابع برای حل مشکلات استان ها در زمان بحران شد و گفت: باید سیستم بیمه ای در گلستان تقویت شود و فرهنگ بیمه هم ترویج یابد زیرا ما در این زمینه در سطح کشور دچار مشکل هستیم.

وی خواستار ایجاد ساختار پایدار نظام بیمه ای در بخش کشاورزی شد و اضافه کرد: رعایت ساختار بیمه ای رفاه کشاورز را در پی خواهد داشت و باعث پایداری اقتصاد هم می شود.

لاریجانی در ادامه به طرح منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و با بیان این که مجلس در حال بررسی توپوگرافی منطقه‎ای این طرح است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‎های مجلس رصد و بررسی اهداف مناطق آزاد است، که متاسفانه به جای صادرات تبدیل به مرکز واردات شده اند.

وی با تاکید بر این که گلستان باید قول دهد از ظرفیت منطقه آزاد برای صادرات استفاده کند، گفت: لازم است برای پرش صادرات مقرراتی تصویب شود.

وی از معافیت مالیاتی برای صادرات از طریق مناطق آزاد خبرداد و افزود: افرادی که به فکر واردات باشند در دراز مدت معافیت مالیاتی برای آنها نخواهیم داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمعیت ۵۰درصدی روستائیان گلستان، خواستار تقویت اقتصادی روستایی شد و اظهار کرد: گلستان نیازمند صنایع تبدیلی است تا بتواند ظرفیت های خود را ارتقاء دهد.

وی با اشاره به پایان بررسی برنامه ششم توسعه، از تصمیم گیری مشکلات استان ها در سطح شورای برنامه ریزی استان ها خبرداد.

وی شرایط اقتصادی کشور را امیدوار کننده دانست و گفت: شرایط را برای سرمایه گذاری و کارآفرینی باید آسانتر کرد و نباید فریب تبلیغات منفی دشمن را خورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.