قائم شهر- یک معلم مازندرانی به دلیل فعالیت های آموزشی تاثیر گذار در فهرست۵۰ نفر راه یافتگان به مرحله نهایی انتخاب جایزه نوبل آموزش قرار گرفت.

معلم مازندرانی در فهرست نامزد های نوبل آموزش قرار گرفت

فردوس حاجیان در مسابقات بین‌المللی معلمان برتر جهان که مقر داوری آن در لندن است، از میان ۲۰هزارنفرشرکت کننده با رای هیات داوران به این افتخار دست یافت.

بنیانگذار شهرک الفبا در گفت وگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه کار معلم یاد دادن نیست، بلکه به یاد آوردن است، گفت: از سال های پیشین جایزه یک میلیون دلاری که مشهور به نوبل معلمی و نوبل آموزش است به برترین معلم جهان تعلق می گیرد و در سال ۲۰۱۶ به معلمی از فلسطینی به نام حنان الحروب از اردوگاه فلسطین تعلق گرفت.

فردوس حاجیان با بیان اینکه من معلم سکوت، فریاد و دیالوگ هستم، افزود: آموزگار ساده ای بیش نیستم و کار من بیدارگری و آموزش در مدار صلح و مهربانی است.

معلم برگزیده یونسکو اضافه کرد: دلم با کودکان کار و کودکان و زنان قربانی جنگ و خشونت و میلیونها آواره ی جنگی است.

فردوس حاجیان به دلیل آموزش، تالیفات متعدد، تلاش برای فرهنگ صلح، نویسندگی، اجرا و کارگردانی برنامه شهرک الفبا با رویکرد فرهنگ صلح، توسعه پایدار و دفاع از حقوق بشر به شهرتی جهانی دست یافته است.

گفتنی است مراسم استقبال از این معلم مازندرانی، ظهر پنج شنبه در زادگاهش و در دبستان فردوس روستای افراکتی قائم شهر انجام می پذیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.