فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت منتقدان آمریکایی توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بایستی فکر ایجاد تغییر در این توافق را فراموش کنند.

موگرینی: به نفع آمریکاست برجام ادامه یابد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ "فدریکا موگرینی" در اظهاراتی در مصاحبه با روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز چهارشنبه که احتمالاً ناظر به وعده ترامپ برای مذاکره مجدد درباره "برجام" است گفت: (برجام) یک توافق بین‌المللی در چارچوب سازمان ملل متحد است. راهی برای اینکه این توافق به صورت دوجانبه مورد مذاکره قرار بگیرد، وجود ندارد.

موگرینی افزود: روی کار آمدن دولت ترامپ مانعی برای همکاری اروپا و آمریکا بر سر مسائل مهم جهانی از جمله توافق هسته‌ای ایران نیست. اگر دولت جدید آمریکا در رابطه با توافق هسته‌ای ایران تصمیم به تک‌روی بگیرد، اروپا را در طرف خودش نخواهد دید. ترامپ گفته است خواهان روابط گرمتری با روسیه است؛ اما اگر تصمیم به عبور از توافق هسته‌ای ایران بگیرد، باید رو در روی پوتین قرار بگیرد. ترامپ نمی‌تواند در رابطه با توافق هسته‌ای، امتیازات جدیدی از ایران مطالبه کند.
وی همچنین به سوالی درباره اینکه آیا توافق هسته‌ای در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ دوام خواهد آورد، اینطور پاسخ داد: بله؛ من فکر می‌کنم به نفع آمریکا است که اجرای این توافق ادامه پیدا کند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بخش دیگر این مصاحبه از آمادگی این اتحادیه برای همکاری‌های گسترده‌تر با دولت آینده آمریکا خبر داد و گفت: آماده همکاری بر اساس روش مبتنی بر مبادلات هستیم... روشی که بر اساس تحلیل نقاط همگرایی منافع ما استوار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.