پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین در حالیکه روند آزادی شرق حلب از اشغال تروریست ها با خروج آنان در حال کامل شدن است، از اتحادیه اروپا خواست تحریم ها علیه روسیه را به خاطر شرایط این منطقه افزایش دهد.

اوکراین تحریم روسیه را برای حلب خواستار شد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ پوروشنکو روز پنجشنبه در گفت وگوی تلفنی با دونالد توسک رئیس اتحادیه اروپا بر ضرورت اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه تاکید کرد که با ارتش سوریه در آزادی حلب از اشغال چند ساله تروریست ها همکاری می کند.
روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس چاپ مسکو به نقل از گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین نوشت: پوروشنکو همچنین خواستار تمدید تحریم های وضع شده در مورد روسیه به دلیل مناقشه در دونباس (شرق اوکراین) شد.
توسک رئیس اتحادیه اروپا نیز به رئیس جمهوری اوکراین وعده داد تا تمامی تلاش های ممکن را برای اجرای توافقنامه همکاری این اتحادیه با کی یف و اعمال نظام بدون روادید بکار گیرد.
روسیه برای حل و فصل اوضاع حلب تلاش می کند و با پشتیبانی این کشور، گروههای جنگجو و تروریست ضدسوری شکست خورده از امروز صبح در حال ترک منطقه هستند.
از سال ۲۰۱۴ پس از سقوط دولت وقت اوکراین با روی کار آمدن حکومت جدید و درگیری شبه نظامیان در شرق این کشور با نیروهای دولتی که روسیه متهم به حمایت از آنان می شود، کی یف و مسکو روابط پرتنشی دارند که به اعمال تحریم های ضد روسی گسترده غرب و همچنین اقدام متقابل مسکو منجر شده است.
جدایی شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه در سال ۲۰۱۴ توسط طرفداران این کشور براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی که مورد تایید مسکو قرار گرفت، بزرگ ترین عامل افزایش تنش در روابط دو کشور بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.