سبزوار- رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از امضای تفاهم نامه ای با مرکز درمان ناباروری در تهران خبر داد و افزود: از این پس دانشجویان نابارور به صورت رایگان معالجه و درمان خواهند شد.

دانشجویان نابارور رایگان درمان می شوند

به گزارش قدس آنلاین، ذوالفقار یزدان مهر صبح پنجشنبه در نشستی با مسئولان و دانشجویان دانشگاه فناوری های نوین سبزوار اظهار کرد: هزینه این درمان ۷۰ میلیون ریال است که مرکز درمان ناباروری ۳۵ میلیون ریال از هزینه را به صندوق رفاه دانشجویان تخفیف داده و مابقی نیز توسط صندوق پرداخت خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشکل اساسی در این صندوق را کاهش میزان وام شهریه عنوان کرد و افزود: متاسفانه این مبلغ از۱۰۰ میلیارد تومان به ۴۲ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی حوزه رفاهی دانشجویان فراهم نبودن خوابگاه مورد نیاز برای دانشجویان است اظهارداشت: متاسفانه بیش از ۷۵ هزار دانشجو در سراسر کشور فاقد خوابگاه دانشجویی هستند.

یزدان مهر در ادامه با اشاره به هم افزایی و امضای تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان تصریح کرد: پس از رایزنی های متعدد این بنیاد ۱۳ خوابگاه در استان های مختلف به مساحت هر کدام ۳هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

وی به دیگر مصوبات نشست با بنیاد مستضعفان اشاره کرد و افزود: این بنیاد علاوه بر وام های صندوق رفاه به دانشجویان محروم ۸ میلیون ریال وام با اقساط بلند مدت پرداخت کرده و بازپرداخت آن نیز ۲سال پس از فارغ التحصیلی دانشجویان آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.