فرمانده ارشد یگان مبارزه با تروریسم عراق گفت: جبهه جدید درگیری با گروه تروریستی داعش به زودی در بخش غربی شهر موصل گشوده می شود.

فرمانده ارشد عراقی: جبهه جدید درگیری در بخش غربی موصل به زودی گشوده می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سرلشکر 'عبدالوهاب الساعدی' امروز (پنجشنبه) در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای عراقی به زودی جبهه جدید درگیری علیه گروه تروریستی داعش به موازات بخش غربی موصل باز می کنند.
از ابتدای عملیات موصل در ۱۷ اکتبر گذشته (۲۶ مهر ماه) تا به امروز که نزدیک دو ماه از شروع آن می گذرد، تاکنون بخش غربی موصل از عملیات نظامی نیروهای عراقی دور بوده و بر همین اساس، گروه تروریستی داعش تمام توان خود را بر نگهداری از بخش شرقی متمرکز کرده تا مرکز فرماندهی خود را در بخش غربی حفظ کند.
نخست وزیر عراق که دو روز قبل از مرکز فرماندهی عملیات مشترک آزادی سازی موصل بازدید کرد، نیز در این باره گفت: به منظور تسریع عملیات آزادسازی موصل، در طرح های نظامی عملیات این شهر، تغییراتی حاصل می شود.
در حال حاضر نیروهای پلیس و واکنش سریع وابسته به وزارت کشور عراق مهمترین نیرو در بخش جنوب غربی موصل هستند که انتظار می رود این جبهه جدید نظامی را علیه داعش در محور غربی بگشایند.
سرلشکر عبدالوهاب الساعدی همچنین از آزادی یکی دیگر از محلات مهم بخش شرقی موصل خبر داد تا به این ترتیب تعداد محلات آزاد شده بخش شرقی این شهر به بیش از ۳۰ محله برسد.
وی اضافه کرد: نیروهای یگان مبارزه با تروریسم امروز (پنجشنبه) موفق به آزادی سازی کامل محله '۳۰ تموز' در بخش شرقی شدند.
یگان مبارزه با تروریسم دو روز قبل از آزادی سازی ۳۲ محله در بخش شرقی حلب خبر داده و اعلام کرده بود که فقط شش محله دیگر تا آزادی کامل بخش شرقی موصل باقی مانده است.
سرلشکر عبدالوهاب الساعدی تاکید کرد که عملیات آزادسازی محلات موصل به طور مستمر ادامه دارد و اهالی منطقه نیز با ماندن در داخل منازل در تسریع آزادی محلات این شهر به نیروهای عراق کمک شایانی کرده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.