مشهد- رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت:‌ امروز اگر مضجع نورانی حضرت رضا(ع) با مجموعه خدمات خود همچون نگینی در جهان تشیع می درخشد به واسطه وقف ها و نذرهایی است که در این آستان رخ داده است.

گسترش خدمات بارگاه مطهر رضوی در جهان به واسطه وقف است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد شامگاه پنجشنبه در آیین تجلیل از واقفان، ناذران و دست اندرکاران وقف و نذر آستان قدس رضوی در مرکز نمایشگاه ها و همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار کرد: برگزاری این آیین، حق شناسی از واقفان آستان حضرت رضا (ع) و تجدید میثاقی است تا برای نیازهای آینده وقف و نذری بیشتری انجام گیرد بویژه در حوزه رویکرد جدید آستان قدس رضوی مبنی بر عمل به منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب که در آن کمک به محرومان و گسترش و بسط فرهنگ رضوی مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: جنس نیکوکاری واقفان آستان حضرت رضا (ع) متفاوت با سایر کارهای نیک است زیرا این واقفان توانستند در بین کارهای خوب، کاری را انتخاب کنند که برپایه سیره نبوی یعنی وقف است.

وی ادامه داد: وقف آثار و برکات زیادی دارد که از جمله آن گسترش عدالت، کاهش فقر، التیام دردها، رشد و ترقی های علمی و ایجاد مسیری برای امداد و دستگیری از محرومان است و در این میان خوش به حال کسانی که توانستند در زمره خوبانی قرار گیرند که نام خود را به عنوان واقف در حرم مطهر رضوی و برای بسط و گسترش خدمات به زائران امام رضا (ع) ثبت کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از آیت الله محمدتقی حکیم و سیمین تاج ایلخان به عنوان دو واقف آستان قدس رضوی به نمایندگی از سایر واقفان این آستان تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.