گرگان- رئیس مجلس شورای اسلامی در جشن پیامبر رحمت در گبد کاووس بیان کرد: راه آهن گرگان -گنبد را شخصا کلنگ زنی کردم که راه به جایی نبرد و لذا از این کلنگ زنی پشیمان شدم.

بابت کلنگ زدن راه آهن گرگان-گنبد پشیمان شدم/اسرائیل بدون هزینه زیرساخت های سوریه را نابود کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در همایش پیامبر رحمت، منادی وحدت که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) با حضور علمای شیعه و سنی شهرستان گنبد برگزار شدبا اشاره به مشکلات مردم منطقه و اختلاف دولت با مجری طرح راه آهن بیان کرد: متاسفانه هنوز مشکلات حل نشده و کار به دادگاه کشیده شده است اما امیدواریم با حل مشکلات به زودی این طرح به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت های برنامه ششم توسعه سرمایه گذاری در بخش راه آهن است و باید مسیرهای ریلی کشور افزایش یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح منطقه آزاد اینچه برون در مجلس خبرداد و خواستار ارائه نقشه های مدون این طرح توسط استان به مجلس شد.

وی شرط اشتغال آفرینی منطقه آزاد برای گلستان را توسعه بخش صادراتی دانست و بیان کرد: تجربه خوبی درباره مناطق آزاد نداشتیم و به همین دلیل تردیدهاییوجود دارد.

وی محور اقتصاد گلستان را کشاورزی دانست و با بیان این که باید بخش کشاورزی حمایت بیشتری شود، خواستار خود کفایی این بخش شد.

لاریجانی همچنین به مشکل کم آبی استان اشاره و تصریح کرد: کشور ایران به خشکی دچار است و اکثر کشور با بحران آب رو به رو است لذا باید از آب بهینه استفاده شود.

اسرائیل بدون هزینه زیرساخت های سوریه را نابود کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورها نمی توانند شرایط جدید ایران را درک کنند و به دنبال شرآفرینی هستند، گفت: اما کشورمان با درایت و تدبیر در حال پیشرفت در برنامه های خود است.

وی با تأکید بر اینکه برای ایران اسلامی که از یک رهبری هوشمند برخوردار است مسیر انقلاب حرکت تکاملی دارد، گفت: این سنگ اندازی دشمنان در مسیر پیشرفت کشور، تأثیری ندارد و با هدایت های ایشان، مسیری روشن را طی می کنیم.

لاریجانی با اشاره به اوضاع منطقه تصریح کرد: وقتی زیرساخت های کشور عراق و سوریه را می بینیم، برای ما گریه آور است؛ زیرا ظرفیت های منطقه در حال از بین رفتن هستند و اسرائیل بدون اینکه هزینه ای بدهد در حال خراب کردن زیرساخت های کشورهاست.

وی گفت: این خجالت آور است که کشوری همه چیز بدهد تا با رژیم صهیونیستی همکاری کند و در جنگ ۳۳ روزه دیدیم که برخی از کشورهای اسلامی به صورت پنهانی، اطلاعات می دادند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه اوضاع منطقه، تجربه ای بود که ظاهراً باید انجام می شد، ادامه داد: باید ناخالصی ها که این فتنه ها را بوجود آوردند، رو می شدند تا برخی رفتارها که باعث سایش در منطقه شده است روشن شود.

وی اظهار کرد: در این مسیر شیعیان فهمیدند که باید همه مسلمانان با هم باشند و سنی ها نیر دریافتند که باید تندروها را کنار گذاشت که این، بزرگترین دستاورد اتفاقات منطقه بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی از وحدت سیاسی صحبت می کنیم باید محور آن نیز روشن شود، گفت: محور ما از نظر مکتبی، مدرسه نبوی است و از نظر سیاسی محور وحدت، پیشوای عادل است.

وی تأکید کرد:رهبر معظم انقلاب در بحران های بین المللی و هسته ای با فکر سازنده خود کشور را عبور دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: برخی کشورهای منطقه مزاحم و شرآفرین هستند و می خواستند که شرایط جدید به وجود آمده در ایران را بهم بزنند اما ناموفق خواهند بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.