یک مقام مسئول گفت: از مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تحت مدیریت شرکت ساخت، ۷۵ درصد آنهاپیشرفت فیزیکی دارند و برای تکمیل ۲۵ درصد باقیمانده به ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیاز است.

اعتبار ۸۵۰میلیارد تومانی برای اتمام پروژه های اقتصادمقاومتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی افزود: حدود ۳۱ هزار کیلومتر انواع راه، راه‌آهن، آزادراه و بزرگراه و راه اصلی جزو تعهدات این شرکت محسوب می‌شود که طبق موافقت‌نامه‌ها برای انجام پروژه‌ها حدود ۱۴۷۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته خادمی در سال جاری ساخت ۱۵۳۹ کیلومتر، شامل۹۱ کیلومتر راه‌آهن، ۱۲۱ کیلومتر آزادراه، ۷۲۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در تعهدات این شرکت به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود که حدود ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برآورد شده است.

وی بیان کرد: اغلب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با برنامه‌ریزی انجام‌شده از ابتدای سال با متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال انجام است و امیدواریم مشکلات و موانع ۲۵ درصد باقیمانده نیز با تأمین اعتبار نقدی به ارزش ۸۵۰ میلیارد تومان و پرداخت آن در سه مرحله، بتوانیم در انجام تعهدات دولت به مردم سربلند شویم.

  مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل یادآورشد: بخش‌هایی از اعتبار موردنیاز از طریق اسناد خزانه و اوراق مشارکت تأمین شده، اما برای رفع موانع ۲۵ درصد پروژه‌های باقی‌مانده فقط به ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیاز است.

خادمی اظهار داشت: این تعهدات قابل وضوح و از اهمیت ویژه‌ای در زندگی روزمره مردم برخوردار است.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.