مشهد- تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وحدت مسلمانان یک راهبرد اساسی برای امت اسلامی است،‌ گفت: امروز همه اهل بیان و قلم باید به دنبال تقویت وحدت مسلمانان بوده و از امور مخالف با این اصل بر حذر باشند.

«وحدت» راهبرد اساسی امت اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، ‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در مراسم عمامه گذاری طلاب خراسان رضوی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی قرائت قرآن و ادعیه، ‌ تضرع به درگاه الهی، توسل به اهل بیت(ع) و رنگ خدایی گرفتن را لازمه فعالان دینی در عرصه اجتماع برشمرد و با اشاره به آیه «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم تَراهُم رُکَّعًا سُجَّدًا» ابراز کرد: دشمن شناسی و دشمن ستیزی از مهمترین ویژگی های یاران پیامبر(ص) است، دشمن ستیزی فرع بر دشمن شناسی است یعنی در وهله اول باید دشمن را به صورت قطعی شناخت و سپس با او ستیز کرد.

تولیت آستان قدس رضوی محبت ورزی به یکدیگر را دومین شاخصه یاوران رسول الله(ص) ‌ معرفی و عنوان کرد:‌ به عظمت نام پیامبر(ص) هفته جاری به «هفته وحدت» نامگذاری شده است، وحدت در منطق انقلاب اسلامی، فراتر از دو مقوله تاکتیک یا استراتژی است. بر مبنای آیات قرآن کریم و سخنان معصومین(ع) هویت امت اسلامی یک هویت واحد است.

وی با اشاره به اینکه وحدت مسلمانان یک راهبرد اساسی برای امت اسلامی است، ‌ گفت: امروز همه اهل بیان، ‌ قلم و فعالان فرهنگی باید به دنبال تقویت وحدت مسلمانان باشند و از اموری که مخالف با اصل وحدت است بر حذر باشند.

آیت  الله رئیسی «عبودیت و بندگی» را سومین ویژگی اصحاب پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: ‌اگر عبد سالک به این مقام برسد که تمام ذرات وجودش جندالله است و خداوند متعال بر آنها حکومت می کند، یقینا رفتارش فرق خواهد کرد و در مسیر عبودیت گام خواهد برداشت.

وی رفتار اجتماعی در سایه سبک زندگی اسلامی را یکی از مهمترین شاخصه های طلبه موفق معرفی و اظهار کرد: رفتار و سلوک علمای ربانی، مهذّب، وظیفه‌شناس و متعهدی چون آیت الله صدوقی، ‌ اشرفی اصفهانی و دیگران بزرگان در طول تاریخ اثرات شگرفی را بر جوامع داشته است.

وی نقش همسران طلاب در موفقیت آن‌ها را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: همسران طلاب در تمام موفقیت‌های آن‌ها شریک و سهیم‌اند و با ازخودگذشتگی و ایثار خود، آن‌ها را همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.