۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 484173

مشهد- یادم می‌آید وقتی روزنامه «قدس» ۲۰سال پیش با شعار «پرواز کبوتر حرم بر فراز میهن» سراسری شد، آنچه بیش از همه افتخارانگیز و لذتبخش می‌نمود، شنیدن خبرهایی از اظهار ارادت و علاقه مردم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به واسطه حضور نشریه‌ای منتسب به حضرت رضا(ع) بود.

قدس آنلاین- حسن کدخدای عرب:آن زمان از خبرنگارمان در جنوب کشور شنیدم، پیرزنی هر روز روزنامه قدس را می‌خرد و پس از اینکه می‌بوسد، رو به مشهد می‌ایستد و از همان جا به حضرت رضا(ع) درود می‌فرستد و می‌گوید: «السلام علیک ایهاالامام الغریب».

روزنامه همانند کبوتری از بلندای گنبد طلایی حرم بر فراز میهن به پرواز درآمده بود. همان روزها بود، دریافتم که عده‌ای از مناطق دور دست و از جای جای ایران، روزنامه را بهانه زیارت قرار داده اند؛ روزنامه ای که با اهداف فرهنگی و متعالی از مشهد منتشر می‌شود، رنگ و بوی مشهد می‌دهد و دل‌ها را روانه این شهر می‌کند...

اکنون ۲۰ سال از سراسری شدن «قدس» می‌گذرد و ۳۰ نماینده و حدود ۲۰۰خبرنگار با این روزنامه همکاری دارند که از مزیت‌ها و فرصت‌های مهم این نشریه به شمار می‌آید و بر همین اساس «قدس» افزون بر صفحه‌های معارف، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و حوادث و صفحه‌های ویژه استان خراسان، از امروز دو صفحه را با عنوان «میهن» به صورت روزانه به شهرستان‌ها اختصاص داده است که بخش عمده ای از تحولات استان‌ها در قالب گزارش، مصاحبه و گفت‌وگو، یادداشت و خبر در آن درج می‌شود.

صفحه «میهن» با تأکید به تولید و اولویت دادن به انعکاس مطالب تأثیرگذار در جذب و اقناع مخاطب، توجه به خواسته‌های بحق مردم از طریق دریافت دیدگاه‌های مخاطبان، تلاش برای شناسایی مشکلات و یافتن راه‌هایی برای برطرف کردن آن‌ها - براساس خط مشی و جهت گیری سیاست‌های روزنامه- به عنوان راهبرد خود تعریف کرده است.

در هر صورت «میهن» مصمم است با بهره گیری از ظرفیت خبرنگاران قدس، توجه به انعکاس اخبار توسعه، نقد منصفانه و پرهیز از ایجاد تشویش و نگرانی در مردم، توجه ویژه به حفظ وحدت ملی و اجتناب از انعکاس مطالب تنش زا و تفرقه برانگیز و نگاه توأم با احترام به قومیت‌های گوناگون و دوری از جانبداری بی‌مورد و احساسی، سیاست‌های روزنامه را دنبال کند.

گروه «میهن» اهمیت پرداختن به محرومان و جلب توجه مسؤولان برای زدودن محرومیت‌ها در بخش‌های گوناگون را بر اساس آموزه‌های دینی و راهبرد ویژه آستان قدس رضوی، مهم‌ترین موضوع و رسالت خویش می‌داند و به طور جد در دستور کار قرار می‌دهد. از این رو افزون بر بهره گیری از ظرفیت خبرنگاران قدس دست نیاز به سوی مردم، مسؤولان دلسوز، نخبگان و نویسندگان در سراسر کشور دراز می‌کند و امید است با پرداختن به خواسته‌های مشروع و بحق مردم و گستراندن سایه لطف امام رئوفمان بر سر محرومان  به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی رضایت خداوند متعال را فراهم کنیم و بیش از گذشته مورد عنایات ویژه ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة والثنا) قرار گیریم ان شاء الله.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.