کاشان- رئیس سازمان بهزیستی گفت: رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد بیمه معلولان گفت: متاسفانه بیمه تکمیلی برای معلولان وجود ندارد ولی در قانون جامع حمایت از افراد معلول بحث بیمه تکمیلی آمده‌است و از همه امکانات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

بیمه تکمیلی برای معلولان وجود ندارد/ یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول در سامانه بهزیستی ثبت شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی گفت: یکی از راهبردهای اصلی سازمان بهزیستی، استاندارد کردن خدمات و توانمندسازی جامعه هدف به ویژه معلول است و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی معلولان منعقد شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: با چند شرکت خارجی در جهت توانمندسازی معلولان تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده‌است و امیدواریم توانمندسازی افرادی که به صورت مستقیم تحت پوشش بهزیستی و یا موسسات نگهداری از معلولان هستند آغاز شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نیز در بسیاری از حوزه‌های مختلف مانند سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و معیشتی پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و اولویت اول مناسب‌سازی، تردد آسان و فعالیت‌های اجتماعی و برگشت پذیری به جامعه مطرح شده‌ است.

وی در مورد اشتغال معلولان تصریح کرد: سه رویکرد در این قانون دیده شده‌است و اولین مورد مشوق‌هایی است که برای کارفرماها در نظر گرفته شده‌ است و تا ۵۰ درصد حقوق افراد معلول و بیمه آن‌ها را دولت پرداخت می‌کند و الزام ۳ درصد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از ابتدا آن را جدا می‌کند تا بتوان در مورد اشتغال معلولان اقدامات خوبی صورت بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد بیمه معلولان گفت: متاسفانه بیمه تکمیلی برای معلولان وجود ندارد ولی در قانون جامع حمایت از افراد معلول بحث بیمه تکمیلی آمده‌است و از همه امکانات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

محسنی بندپی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار در سامانه بهزیستی ثبت شده‌اند افزود: تعداد این معلولان بیشتر است و پیش بینی می‌شود ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر به این تعداد اضافه شود و خوشبختانه طبق تصویب اخیر افرادی که معلولیت شدید و بسیار شدید دارند تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.