شیراز- رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: روحانی نباید در حوزه‌های علمیه بماند تا فسیل شود بسیاری از مردم مسائل اولیه شرعی را نمی‌دانند روحانی باید مثل یک طبیب باشد. پیامبر طبیب دوار بود وجود مبارک پیامبر خود به سراغ بیماران می‌رفت تا مردم را معالجه کند.

روحانی نباید در حوزه‌های علمیه بماند تا فسیل شود/ حوزه‌های علمیه جوابگوی نیازمندی‌های جامعه نیست

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی شامگاه شنبه در مراسم عمامه‌گذاری طلاب در حرم شاهچراغ (ع) با اشاره به آزادی شهر حلب در سوریه اظهار داشت: حلب دومین شهر بزرگ کشور سوریه است و استکبار فکر می‌کرد و نقشه کشیده بود که شهر حلب را تصرف و مرکز داعش کند. 

وی با بیان اینکه اساس این فکر و نقشه مربوط به استکبار است گفت: دلیل این امر این است که سوریه در خط مقدم مبارزه با اسرائیل است و تنها کشوری که در مقابل صهیونیسم تسلیم نشد. استکبار می‌خواست سوریه را از مقابل اسرائیل بردارد و هدف این بود که این سنگر محکم را تصرف کند. حکومت سوریه برخلاف سایر کشورهای عربی هرگز تسلیم اسرائیل نشده است. 

آیت‌الله گلپایگانی با بیان اینکه این موضع سوریه برای ایران بسیار مهم است افزود: ممکن است این سوال پیش آید که ما چه کار با سوریه داریم؟ فاصله ایران با سوریه چند هزار کیلومتر است و هیچ مرز مشترکی نداریم چه دلیل برای جنگ در سوریه است. در جواب این سوال باید گفت اگر آنجا نجنگیم باید در کشور خودمان با داعش بجنگیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه علاوه بر این امر سوریه نقطه ارتباط ما و پشتیبانی‌های ما از گروه حزب‌الله است خاطرنشان کرد:  ارتش اسرائیل ظرف ۶ روز ۳ کشور عربی را شکست داد و قسمت‌هایی از کشورهای مصر، سوریه و اردن را تصرف کرد اما گروه به ظاهر اندک حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه این ارتش را شکست داد. این نخستین شکست اسرائیل از مسلمانان بود. 

وی تصریح کرد:  حرم حضرت زینب(س)، حرم امام حسین(ع)، حرم امام علی(ع) و حرم امام رضا(ع) هدف آنها است و اگر شیعیان از هر نژاد و کشوری از حضرت زینب(س) دفاع نکند چه کسی دفاع کند؟ 

آیت‌الله گلپایگانی با بیان اینکه سرنوشت جنگ در سوریه با سرنوشت ما گره خورده است بیان کرد: با فتح حلب نقشه‌های آنان نقش بر آب شد  به همین دلیل تلاش می‌کردند که بازماندگان داعش را به نحوی نجات دهند. آنها با جنایات خود روی بشریت را سفید کردند یکی از جنایات آنها این است که به تازگی تعدادی از جوانان را در موصل زنده زنده پوست کندند.

وی با تاکید بر اینکه حضور ایران در سوریه الزامی است گفت: امروز قدرت، هیبت و هیمنه جمهوری اسلامی تا آنجاست که حتی دشمنان نیز  می‌گویند اگر بخواهد صلحی به وجود آید بدون حضور ایران امکان ندارد. 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه عشق و ارتباط مردم شیراز با ولایت ارتباط معنوی و خدایی است گفت: محبت به ولایت و مقام معظم رهبری چیزی نیست که کسی بتواند با عوامل ظاهری به وجود آورد و در این منطقه این محبت بیشتر است و عنوان سومین حرم اهل بیت که به این حرم دادند در شناسنامه این حرم تا ابد باقی می‌ماند. 

وی خطاب به طلاب که در این عمامه گذاشتند بیان کرد: از این لحظه سرباز رسمی امام زمان خواهید بود. لباس روحانیت شانی دارد و وظایف جدیدی برای فرد به وجود می‌آورد چرا که در زمان حاضر روحانیت آماج اهداف شوم استکبار است و می‌خواهند به هر نحو شده این قشر را از نظر مردم بیندازند.

آیت‌الله گلپایگانی با بیان اینکه امروز جامعه به روحانیت نیاز دارد اظهار داشت: با وجود توسعه حوزه‌های علمیه و تحصیل  ۷۰ - ۸۰ هزار طلبه ایرانی در قم، حوزه‌های علمیه جوابگوی نیازمندی‌های جامعه نیست. در برخی از روستاها و اطراف تهران حتی یک روحانی ندارند باید به این نکته توجه کنید که آماده باشید که به همه جا بروید و نیاز مردم را تامین کنید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: روحانی نباید در حوزه‌های علمیه بماند تا فسیل شود بسیاری از مردم مسائل اولیه شرعی را نمی‌دانند روحانی باید مثل یک طبیب باشد. پیامبر طبیب دوار بود وجود مبارک پیامبر خود به سراغ بیماران می‌رفت تا مردم را معالجه کند. 

آیت‌الله اسدالله ایمانی در این مراسم اظهار داشت: امروز در استان فارس بیش از ۶۰ حوزه از برادران فعال و مشغول کار و تلاش هستند که بیش از ۲۰ حوزه در شهر شیراز قرار گرفته است. در استان فارس ۵ هزار نفر طلاب و پویندگان مکتب اهل بیت(ع) سرگرم تحصیل هستند و ۲ هزار نفر از فضلا و تحصیل‌کردگان سطوح بالا از استان فارس در حوزه علمیه قم مشغول هستند. 

وی گفت:  بیش از ۸۰۰ نفر در عرصه‌های مختلف با اهداف گوناگون در حال خدمت هستند ۶۰ نفر استاد تمام وقت و نیمه وقت خدمات تحصیلی این افراد را عهده‌دار هستند. یک هزار نفر در مجموعه حوزه‌های علمیه مشغول کار و تلاش هستند و امشب ۹۴ نفر از طلاب عمامه‌گذاری می‌شوند. 

امام جمعه شیراز افزود: طلابی که در مدارس استان  فارس فعال هستند جهت‌گیری ولایی دارند و بر این باور هستند که آغازگر حوزه‌های علمیه پیامبر اسلام بوده و ادامه دهنده کار ائمه بودند و امروز آنچه داریم از برکت رهبر است.

 آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: جهت‌گیری طلاب در مسیر رهبری و ولایت فقیه، جهت‌ گیری روشن و مشخص است و از نظر تحقیق و پژوهش از ابعاد مختلف همواره مورد توجه بوده و هست. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.