رئیس‌جمهور منتخب امریکا می‌گوید دولت واشنگتن نباید زیردریایی بدون‌سرنشینی را که چین توقیف کرده است، پس‌بگیرد.

ترامپ: امریکا نباید زیردریایی را از چین پس بگیرد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از پرس تی وی؛ دونالد ترامپ شنبه در صفحۀ توئیتر خود نوشت: «باید به چین بگوییم، [زیردریایی] بدون‌سرنشینی که ربوده است را نمی‌خواهیم. بگذارید آن را برای خودشان نگه دارند! »

ترامپ پیش از این نیز گفته بود: «چین زیردریایی بدون سرنشین تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات‌متحده را در آب‌های بین‌المللی سرقت می‌کند - آن را در خارج از آب باز می‌کند و در اقدامی بی‌سابقه به چین می‌برد. »

وی در حالی این مطلب را عنوان کرد که وزارت دفاع امریکا پیشتر از توافق با مقام‌های چین برای بازگرداندن این زیردریایی خبر داده بود.

پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ارتباط مستقیم با مقام‌های چینی، ما به تفاهم رسیدیم که چین زیردریایی بدون‌سرنشین را به امریکا باز خواهد گرداند. »

در همین حال، وزارت دفاع چین نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد مقام‌های پکن «تصمیم گرفتند آن (زیر دریایی بدون‌سرنشین) را به روشی مناسب به طرف امریکایی برگردانند. »

این وزارتخانه، امریکا را به «هوچیگری» دربارۀ این موضوع متهم کرد و افزود جار و جنجال راه‌حل این مسئله نیست و جنجال‌آفرینی واشنگتن در خصوص این زیردریایی بدون سرنشین «بی‌مورد بوده و مایۀ تأسف است».

نیروهای دریایی ارتش چین پنج‌شنبه یک فروند زیردریایی بدون‌سرنشین امریکا را در آب‌های بین‌المللی جنوب چین ضبط کردند.

چینی‌ها تأکید دارند «برای جلوگیری از ایجاد خطر برای رفت‌وآمد کشتی‌ها در دریای جنوبی چین» این زیردریایی را از آب گرفته‌اند.

یک مقام رسمی وزارت دفاع امریکا جمعه گفته بود این زیردریایی مشغول جمع‌آوری اطلاعات مربوط به اقیانوس‌شناسی ازجمله اندازه‌گیری درجه شوری و دمای آب بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.