یزد- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: عدم فرا گیری آموزش مهارت های اساسی زندگی عامل اصلی شکل گیری ۹۰ درصد از طلاق ها است.

۹۰درصد طلاق ها به دلیل عدم فراگیری مهارت های زندگی شکل می گیرند

به گزارش قدس آنلاین، سید علی اصغر رفاهی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ میلیون نفر جوان در سن ازدواج در کشور وجود دارند که باید برای آموزش مهارت های زندگی برای این تعداد جوان برنامه ریزی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد طلاق ها در ۵ سال ابتدایی زندگی مشترک رخ می دهد، گفت: عدم داشتن آمادگی  ودانش مهارت های زندگی در ۵ سال ابتدایی زندگی خود را نشان می دهد و وقتی این اختلافات با مداخله غیر حرفه ای و غیر اصولی اطرفیان نیز همراه می شود سرانجام کار چیزی جز طلاق نخواهد بود.

رفاهی با اشاره به راه اندازی سه مرکز مشاوره در شهرستان یزد، تصریح کرد: در ماه حدود ۷۵۰ پرونده با موضوع خانواده به دادسرای مرکز استان وارد می شود که این تعداد پرونده با پرونده های ۵ شهرستان نزدیک به مرکز استان از ابتدای امر ارجاع می شود به این سه مرکز مشاوره و زوجین در این مراکز تحت مشاوره های تخصصی در زمینه روانشناسی، مذهبی، اعتیاد و مشاوره حقوقی قرار می گیرند.

وی یادآور شد: مراجعه کنندگان به این مراکز باید در کارگاه های آموزش مهارت های زندگی نیز شرکت کنند که در این کارگاه ها با حضور اساتید برجسته استان، مهارتهایی همچون مهارت کنترل خشم، مهارت حل مسئله، مهارت تفکر خلاق، مهارت خودآگاهی، همدلی، ارتباط مؤثر، روابط بین فردی و مهارت تصمیم گیری آموزش داده می شود.

رفاهی تأکید کرد: مجوز های ارائه شده به این مراکز مشاوره دائمی نیست و با ارزیابی های دوره ای که از عملکرد آنان و میزان تأثیر گذاری این مراکز بر زوجین مراجعه کننده صورت می گیرد قابل تمدید و یا لغو خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.