سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از این ستاد، واکنش نشان داد.

واکنش سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تحقیق و تفحص مجلس

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از تسنیم، قاسم خورشیدیبا اشاره به طرح مجلس برای تحقیق و تفحص از  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: تحقیق و تفحص مجلس از ستاد تنها در موضوع قاچاق کالا و چرایی عدم موفقیت دولت‌های مختلف در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: در جریان تحقیق و تفحص، قرار است هیئت تشکیل شده، تحقیقاتی را از وزارتخانه‌های عضو و دستگاه‌های مرتبط با حوزه قاچاق کالا و ارز، انجام دهد.

وی با تاکید بر پاسخگو بودن ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ما تحقیق و تفحص در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یک فرصت می‌دانیم که از یک سو نشان دهنده ضعف‌ها، کمک‌کاری‌ها و کاستی‌ها است و از سوی دیگر نشان دهنده عملکرد دستگاه‌های عضو این مجموعه و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

خورشیدی با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم دستاوردهای چند سال اخیر در این حوزه، مثال زدنی است چراکه همواره در سال‌های پس از انقلاب با افزایش حجم قاچاق کالا در کشور مواجه بودیم و این در حالی است که در سال‌های اخیر، آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که نه تنها رشد قاچاق کالا در کشور متوقف شده، بلکه موفق به کاهش قاچاق کالا در کشور نیز شده‌ایم.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: از سوی دیگر در سال‌های اخیر، اقدامات انجام شده در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به افزایش چشمگیر حجم کشفیات کالای قاچاق منجر شده است به طوری که در سال ۹۲، حجم کالای قاچاق مکشوفه، ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود و در سال‌های پس از آن به ترتیب به ۱۸۰۰ و ۵۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و امسال نیز در ۸ ماهه ابتدایی سال، ۷۰۰۰ میلیارد تومان حجم کالاهای قاچاق مکشوفه بوده که ۴۰ درصد بیش از کل کشفیات سال قبل است.

وی ارتقاء توان کشف کالاهای قاچاق در کشور، الکترونیکی کردن فرایند تجارت، قابل رهگیری شدن فعالیت اقتصادی و در مجموع حرکت به سمت شفافیت تجاری و اقتصادی را از جمله دستاوردهای سال‌های اخیر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.