شهرکرد- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با پشتوانه ی ۲۳۰ هزار جلد کتاب سهم بسزایی در بالا بردن سرانه مطالعه مخاطبان خود دارد.

سرانه ی مطالعه ی کودکان و نوجوانان رو به رشد است

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل کانون استان با تاکید بر اینکه کانون به عنوان کتابخانه ای تخصصی برای کودکان و نوجوانان با انجام فعالیتهای جنبی توانسته است فرایند رو به رشدی را در سرانه ی مطالعه ی کودکان و نوجوانان به خود اختصاص دهد از تجهیز مراکز استان به کتابهای تازه منتشر شده در این حوزه خبر داد.

فرزاد رحیمی افزود: کتابهای منتشر شده در حوزه ی کودکان و نوجوانان پس از تایید در کمیته ی بررسی و انتخاب کتاب کانون با توجه به تعداد مراکز استانها هرساله در چند مرحله به مراکز ارسال می شوند تا کودکان و نوجوانان بتوانند از تازه های کتاب در این حوزه بهره مند شوند.

رحیمی برگزاری نمایشگاههای تازه های کتاب در مراکز و فروشگاههای کانون را از جمله تمهیدات این دستگاه در خصوص معرفی تازه های نشر در این حوزه عنوان کرد.

وی با اشاره به ایجاد و رعایت عدالت فرهنگی در میان کودکان و نوجوانان روستاها و مناطق محروم استان از کتابخانه های سیار و پستی با پشتوانه ی بیش از ۱۶ هزار کتاب به عنوان مروجان فرهنگ کتاب خوانی در ۱۱۶ روستای استان یاد کرد و تصریح کرد: کانون در صدد افزایش پایگاههای کتابخوانی در استان در جهت ترویج این فرهنگ غنی و سازنده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.