ساری- فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مازندران گفت: با پایان یافتن قرارداد طرح جنگلداری «واتاشان نور»، قاچاقچیان به این منطقه هجوم آوردند.

طرح جنگلداری بدون مجری دردسرساز شد/قاچاقچیان درختان توفان زده را بردند

اسحاق محسنی در گفت و گو با قدس آنلاین افزود: با اشاره به اینکه طوفان اتفاق افتاده در هفته گذشته موجب ریشه کن شدن درختان منطقه شد و قاچاقچیان با استفاده از این فرصت به منطقه هجوم و ۱۵ اصله درخت را با خود بردند.

وی اضافه کرد: قاچاقچیان کلیه دوربین های مداربسته ایست بازرسی موجود در منطقه را شکستند و فرمانده یگان حفاظت شهرستان نور را مورد ضرب و شتم قرار داده و به ماشین آلات شان خسارت وارد کردند.

محسنی از دستور ویژه دادستان شهرستان نور متعاقب پیگیری های بعمل آمده خبر داد و یادآور شد: پس از حضور ماموران انتظامی، ۲ قاچاقچی دستگیر شدند.

با روند موجود نمی شود جنگلداری کرد

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه با روند موجود نمی شود جنگلداری کرد، گفت: هم اکنون امنیت نسبی در منطقه برقرار است.

محسنی نداشتن مجری را علت مشکلات چندروز گذشته دانست و ادامه داد: براساس دستور وزیر و اجرای طرح تنفس جنگل، طرح مذکور فعلاً مجری ندارد و حفاظت از آن به سختی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه از نیروهای مبتدی برای حفاظت از این منطقه استفاده می شود از سازمان جنگلها خواست اعتبار ویژه ای اختصاص و کمبود نیروی یگان حفاظت را جبران کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.