دولت سوریه مدارکی را به هیأت سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی ارائه کرد که ثابت می کند تروریست ها از گاز خردل استفاده می کنند.

سوریه اسناد حمله شیمیایی تروریستها را ارائه کرد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از العالم؛ سامر عباس سخنگوی کمیتۀ ملی اجرای توافقنامه منع گسترش سلاح های شیمیایی در سوریه روز شنبه اعلام کرد: ما همۀ مدارکِ دالّ بر استفادۀ تروریست ها از گاز خردل را به هیأت نمایندگان سازمان منع گسترش سلاح های شیمیائی ارائه کردیم و هیأت این مدارک را پس از اطمینان از درستی آن دریافت کرد.
عباس گفت: کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی برای دریافت نمونه هایی که کارشناسان وزارت دفاع روسیه از خاک منطقه ام حوش جمع آوری کرده اند، بار دیگر به سوریه خواهند آمد.
تروریست ها روز ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶ با گاز خردل به منطقه ام حوش در حومۀ شمالی حلب حمله کردند.
عباس گفت : این نمونه ها توسط هیأت نمایندگان سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی مهر و موم شده است و هم اکنون در نزد دولت دمشق است و پس از تحویل به کارشناسان این سازمان با یک هواپیمای غیردولتی به شهر لاهه هلند (دفتر سازمان) فرستاده خواهد شد.
عباس افزود : پیش بینی می شود که نمونه های جمع آوری شده ماه آینده میلادی (ژانویه ۲۰۱۷) به لاهه فرستاده شود.
هیأت نمایندگان سازمان منع گسترش سلاح های شیمیائی روز ۱۲ دسامبر ۲۰۱۶ به درخواست دولت سوریه وارد دمشق شد و شامل ۸ کارشناس از آمریکا، استرالیا، اسلوواکی و اسلوونی می شود.
روسیه سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی رابه تن دادن به فشارهای خارجی و امتناع از تحقیق درباره استفادۀ تروریست ها از گاز خردل در سوریه متهم می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.