اراک-طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۳ میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۸۵۶ هزار ریال زکات در استان مرکزی جمع‌آوری شد.

سیزده و نیم میلیارد ریال زکات در استان مرکزی پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مرتضیان معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه زکات از واجبات مالی و عبادی است، گفت: اگر پرداخت زکات اموال مطابق آنچه که در فقه اسلامی آمده اجرایی شود، بیشتر کمبودهای اقتصای، فواصل طبقاتی و نیازهای مستمندان برطرف خواهد شد.

وی افزود: مردم استان مرکزی طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۳ میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۸۵۶ هزار ریال زکات پرداخت کردند که شش میلیارد و ۴۸۸ میلیون و ۹۸۲ هزار ریال زکات فطریه و کفارات و هفت میلیارد و ۱۳ میلیون و ۸۷۴ هزار ریال آن زکات واجب مستحبی است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته مردم استان مرکزی ۴۶ میلیارد و ۳۸۸ میلیون ریال زکات پرداخت کردند که شش میلیارد و ۶۹۰ میلیون و ۷۰۲ هزار ریال آن زکات فطریه و کفارات و مابقی زکات واجب مستحبی بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد درآمد زکات برای نیازمندان و رفع مشکلات آنها و ۴۰ درصد برای اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه متناسب با نیات زکات‌دهندگان استفاده می‌شود.

مرتضیان در پایان گفت: عمده نوسانات در حوزه زکات مربوط به وضعیت آب و هوایی و رونق بخش کشاورزی و دامداری بوده و ترویج این فرهنگ الهی در بین همه مردم با همکاری روحانیون، اطلاع‌رسانی از آثار و برکات پرداخت به موقع زکات و پیامدهای پرداخت نکردن آن، تبلیغات فرهنگی و جذب همکاری سایر بخش‌ها از اولویت‌های کاری در بخش زکات است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.