نماینده مردم رامیان و آزاد شهر در مجلس فرهنگ سازی را مهمترین اصل اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: آگاه‌سازی عمومی از گسترش مصرف مواد خانمانسوز مخدر در جامعه جلوگیری می کند.

فرهنگ سازی مهمترین اصل در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش «قدس آنلاین» به نقلاز ستاد مبارزه با موادمخدر علیرضا ابراهیمی با بیان اینکه پدیده مواد مخدر آسیب جدی برای جامعه  محسوب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به همسایگی کشورمان با بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر، آسیب‌های جدی بر جسم و روان جمعیت جوان ما ایجاد می شود و خانواده ها نیز از این موضوع بسیار نگران هستند.

وی در ادامه فرهنگ سازی را مهمترین اصل اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دانست و ادامه داد: فرآیند فرهنگ سازی و آگاه‌سازی عمومی از گسترش مصرف مواد خانمان‌سوز مخدر در جامعه جلوگیری می کند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس تصریح کرد: آگاهی بیشتر و اطلاع رسانی وسیع دو عامل مهمی است که در فرهنگ سازی مقابله با اعتیاد ضروریست، باید به مردم به طور مستمر و مداوم از طریق تربیون ها، مجالس، اماکن مختلف، صدا و سیما و فضاهایی که همواره افراد حضور دارند، گوشزد کنیم که از فرزندان خود مراقبت بیشتری کنند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بخشی از افراد با آگاهی و برخی دیگر با ناآگاهی به سمت مصرف موادمخدر صنعتی و شیمیایی پیش می‌روند، گفت: در این راستا بالا بردن سطح آگاهی جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کند و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنیم.

وی افزود: تولید و مصرف بالای مواد مخدر درجامعه موجب شده تا برخی سودجویان با زحمت کم به درآمد بالا برسند و سرمایه های کلان در این بخش در سطح جهان موجب شده تا قاچاقچیان در جامعه ایجاد گرفتاری کنند.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تنوع طلبی برخی افراد به دلیل عدم تحمل مشکلات وگرفتاری در بخش های مختلف جامعه موجب شده که گرایش به مواد مخدر پیدا کنند، درحالی که همه به نوعی با مشکلات اقتصادی و خانوادگی مواجه هستند اما دلیل نمی شود که به سمت قاچاق مواد مخدر رفت.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مرزهای کشور جهت جلوگیری از ورود موادمخدر شدیدا کنترل می شود اما با توجه به زیادبودن تقاضای مواد مخدر در داخل کشور از یک طرف وجایگزینی مواد مخدر صنعتی به جای مواد مخدر سنتی و دسترسی راحت تر به مواد امکان کنترل آن کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: باتوجه به بالابودن تقاضای موادمخدر در کشور، تنها راه مبارزه با آن فرهنگ سازی است و کارفرهنگی هم پرهزینه است که همت مسئولان امر را می طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.